Vi har en källare som vi har tvättstuga i och verktyg pannrum m.m , alltså mer som man hade källare förr till. Efter vi målade väggarna vita så har det kommit dessa gråsvarta fläckar i nedre kanten vid golvet. Luktar inget men tar man på det så luktar det jord, fukt. Min fråga är borde man dränera runt huset eller gör det ingen skada när man ändå inte använder utrymmen som "rum". Tack för svar. Gråsvarta mögelfläckar längst ner på en nymålad vit källarvägg, tecken på fuktskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mögel eller fuktskador på nyvitmålade källarväggar vid golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har med källare. Om det är det "värsta" du visar så hade jag inte legat sömnlös över det. Inte heller plöjt ner 200 lakan i backen för dom fläckarna. Men du får säkert andra åsikter, men detta är min =)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ssallyy Ssallyy skrev:
Vi har en källare som vi har tvättstuga i och verktyg pannrum m.m , alltså mer som man hade källare förr till. Efter vi målade väggarna vita så har det kommit dessa gråsvarta fläckar i nedre kanten vid golvet. Luktar inget men tar man på det så luktar det jord, fukt. Min fråga är borde man dränera runt huset eller gör det ingen skada när man ändå inte använder utrymmen som "rum". Tack för svar.[bild] [bild]

Målade du med en diffusionsöppenfärg? Dom billigaste silikatfärgerna är inte öppna.

gör ett test, skrapa bort färgen in till putsen där du har dina fläckar, och se om de kommer saltutfälllningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.