Jag har en fråga, jag hoppas att ni kan stilla min oro. Vi har precis köpt ett visningshus där säljaren säger att det finns eget vatten och ett eget reningsverk samt en tank för avloppsvatten. Vi har gjort en värdering av huset och fick protokollet i brevlådan idag. Jag fick en större chock då jag läste, "vatten saknas, avlopp saknas". Kan det stå så pga av att det ej är kommunalt vatten och avlopp eller är det helt enkelt så att det inte finns. Till skan ska tilläggas att han som säljer huset säger att han bor där för tillfället.

Hoppas att någon kan svara på min fråga, då jag är hur orolig spm helst. Jag ska ringa till värderingsmannen imorgon men det vore skönt att stilla nerverna redan idag.

//Sofie
 
vad jag har för mig så ska det stå ovavsät vad om det är komunalt eller om det är privat.
har ni inte varit dit och kollat?
 
Vi har varit där och kollat och det såg ut som om det var vattenfläckar i duschen och det låg tvätt i tvättmaskinen så vi hade inte en tanke på att det inte skulle finnas vatten och avlopp, vi tog det förgivet.

Kan du hitta någon förklaring till varför det står som det gör?

Hälsningar Sofie
 
Sofiee skrev:
Vi har precis köpt ett visningshus där säljaren säger att det finns eget vatten och ett eget reningsverk samt en tank för avloppsvatten.
Vad menar du med "visningshus"? När är det byggt?
 
Hemmakatten
Självklart måste det finnas vatten och avlopp!! Man kan omöjligt ha fått bygglov till hus utan VA.
 
Hej!
Förlåt för att jag skriver i din tråd. Men jag är ny användare och jag förstår inte vart man kan skriva egna inlägg. Hur gör man?
Mvh/ Lollo
 
Du går ut i ett forums huvudsida, och klickar på "nytt ämne" längst upp. Säg till när du läst detta så kan jag radera de här inläggen.
 
Med visningshus menar jag att det är byggt i våras och att de använder huset till att visa hur ett färdigt hus från detta husföretag kan se ut, för att locka andra att bygga ett sådant hus.

Hälsningar Sofie
 
Kan det vara så att vatten och avloppsanläggningen inte är färdig eller att vatten och avlopp inte är påkkopplt?
 
Om det är någon som är intresserad så kan jag berätta att det var värderingsmannen som hade glömt fylla i en ruta i den elektroniska versionen och därmed hade det blivit fel. Vatten och avlopp finns:)

Tack för de svar jag har fått.
 
Snailman
Det var ju bra, hade det varit som de flesta visningshus på husknuten i göteborg, så hade det saknat både avlopp och vatten utom möjligen i köket (säljana ska ju kunna fixa sin kaffepaus) Mna får lite konstig feeling när man tittar på ett kaklat duschutrymme som saknar golvbrunn, men ändå står det ett fint plakat på väggen vilken firma som gjort kaklingen, jag får då inte direkt lust att anlita den firman...
 
hehe tur at yhan hadde glömt att fyla i en ruta för eran del :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.