Hej!
Har googlat en del men inte sett några cirka-priser för att laga frostsprängning.
Jag har ett tegelhus med gult tegel från ca 1950-talet med en lång spricka (se bild). Sprickan löper genom flera stenar och sprickan är cirka 2 meter lång.

Vad kan det tänkas kosta? (Bra att veta när jag samlar in offerter)

Tegelvägg med sprickor och varierande färgtoner, indikerar strukturell skada och möjlig vatteninträngning eller åldring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det ens frostskador? Kanske sättningar som gjort att väggen spruckit?
 
  • Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…
Mmmm, mest sättning gissar jag också. Kan bli svårt att hitta firmor för det där ” lilla” jobbet :(
 
  • Gilla
Kleizarn
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Är det ens frostskador? Kanske sättningar som gjort att väggen spruckit?
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Mmmm, mest sättning gissar jag också. Kan bli svårt att hitta firmor för det där ” lilla” jobbet :(
Hej! Tack för era svar. Jag vill tillägga att jag är absolut novis, bara bott i hus ett år.
Hur kan ni se att det inte är en frostspräning?
Kan jag låta bli att åtgärda detta? Om det bara är estetiskt har jag en del andra hål i plånboken som pockar på uppmärksamhet :)
 
Jag gissar bara, lika som du ;)
 
Om du tar en bild på sockeln så kan man se om det är en sättning, kan också vara att det är en för lång vägg utan dilationsfog. Kan även vara att där går ett gammalt rör som rostat bakom (dock är det mer vanligt förekommande på fastigheter)

Dock ingen frostsprängning och är det en marksättnig så är det risk att det spricker igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.