I
Hej!
Vi har en korridor idag där våra två toaletter finns + ett barnrum.

På andra sidan korridoren finns vardagsrummet och vi funderar på att riva en stor del av väggen. Vi har tänkt spara ca 3 meter längst upp där vi ska ha tv-hörnan. Då kommer barnrummet att döljas men de två toalettdörrarna kommer bli synliga från vardagsrummet. Tror ni det kommer kännas störande på något sätt?

Lägger in två bilder med så ni ser hur det ser ut idag. SÅKLART ska vi tapetsera om alltihop, lägga nytt golv (björk kanske) och fixa taket som idag är trätak i "hallgången".

Dörröppningen längst upp till höger ska vi slå igen så det blir en hel vägg på drygt 3 meter.

hallgangen.jpg

toadorrar.jpg
 
Jag tycker att det är rätt störande att ha fri sikt till toadörrarna.
 
Av två onda ting så skulle jag välja att se toadörrarna och slippa den långa korridoren. Om ni målar väggen med toadörrarna (och kanske övriga väggar också) i vitt eller någon ljus färg så blir de nog inte lika framträdande.

/Anette
 
I
hägerhäll skrev:
Av två onda ting så skulle jag välja att se toadörrarna och slippa den långa korridoren. Om ni målar väggen med toadörrarna (och kanske övriga väggar också) i vitt eller någon ljus färg så blir de nog inte lika framträdande.

/Anette

Ja, vi har tänkt ha en ljus tapet och ta bort trätaket så det blir ljust o fint. Vi funderar nu på att inte ta bort väggen helt och hållet utan behålla så det blir som en halv-vägg där man t.ex kan sätta ljus eller dylikt. Det blir ju så himla dyrt om vi ska lägga om hela golvet. På så sätt kommer vi undan den kostnaden men får ändå rymden vi är ute efter. Ångrar vi oss senare kan man ju riva helt och hållet senare.
 
I mina föräldrars lägenhet var det planerat en sådan lösning med korridor bara för att slippa se toadörrarna. De valde bort den väggen. Jag tycker inte att det är störande att se dörrarna i deras lägenhet i alla fall. Fördelarna med bättre möblerbarhet och mer öppen planlösning var definitivt större.

Nu kommer man in i ett rum istället för i en smal korridor när mankommer in till dem. Entren finns i änden av det som skulle ha varit en korridor. Men man ska nog inte ha insyn från något fönster rakt in i toan kankse.
 
Jag håller på med samma sak. Fast jag tog hela väggen och kommer placera TV mot andra väggen. Bla hörnsoffa blir placerad med ryggen mot gamla korridoren. Dvs mot osynlig vägg. Rummet känns betydligt större och de som har sätt det har alla sagt att det blir kanon.... fast de kanske inte vågar säga något annat ;)
 
I
Linnex skrev:
Jag håller på med samma sak. Fast jag tog hela väggen och kommer placera TV mot andra väggen. Bla hörnsoffa blir placerad med ryggen mot gamla korridoren. Dvs mot osynlig vägg. Rummet känns betydligt större och de som har sätt det har alla sagt att det blir kanon.... fast de kanske inte vågar säga något annat ;)
Tack för svar! Vi kommer att köra på att ta bort halva väggen eftersom det blir så dyrt att lägga om hela golvet. (hur gjorde ni?)

Sen kan vi alltid ta bort hela i framtiden...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.