Har en hall på 10m2 med ett föredetta uppreglat golv,men nu har jag rivit upp det,och ska gjuta upp det igen (ca 10 cm).
Tanken var lecakulor blandat med snabbtorkande cement av något slag som binder ihop och där man slipper vänta i flera månader,därefter golvavjämning.Vet att det finns eps-cement men det blir elburen golvvärme ca 5cm ner,och tycker den verkar fan så dyr!lecasäckarna kostar typ 80kr/80liter
 
Kul att det här ämnet dök upp! Jag har nyligen gjort en liknande process, då jag bröt upp golvet i badrum och hall. Jag blandade leca kulor och flytspackel i en tombola och fyllde sedan upp golvet till rätt nivå med blandningen och plattade sedan till med en rätskiva och spade. Jag lade därefter vattenburen golvvärme och flytspackel över det. Otroligt lätt att göra, och golvet blir stumt som bara tusan. I och med att flytspackel härdar fort och inte krymper så kan du rent teoretiskt belägga det med klinker redan efter tre dagar, med betong får du vänta tre månader! Man kan tro att det är en dyr lösning, men det går åt förvånansvärt lite flytspackel, det räcker med att lecan blir lite fuktig så binder det ihop kulorna. Jag blandade 160 liter leca med 10 kg flytspackel, det räckte gott och väl.
 
tips på billigt fiberarberat flytspackel... kakelplattan.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.