Hallå,
Igår körde jag igång vårt nya uppblåsbara spa från Mspa. Jag följde instruktionen och blåste upp det tills den gula delen av pluppen var ute och man kunde ana lite grönt. Sen fyllde jag upp och körde igång. Jag använde hela bergvärmepumpens varmvattenberedare och landade på 17 grader i vattnet.

Nu på morgonen var tempen 34 grader. Dock hade badet säckat ihop och överdelen lutade. Jag kände på avluftningsventilen som gick att dra lite till, om jag tog i ordentligt. Sen blåste jag upp det på nytt så att man just kan se lite grönt på pluppen. 1 h senare ser man inte längre något grönt, var på jag landar i slutsatsen att fanstyget läcker luft.

Tänkte kolla om någon har några ytterligare tipps på vad jag kan kontrollera? Som det är nu verkar den inte läcka mer än att jag kan hålla den uppblåst genom att fylla morgon och kväll. I mitten av nästa vecka ska vi dock åka bort några dagar. Jag ser framför mig att jag antingen måste lösa problemet innan dess eller tömma badet. I minusgrader som det ska vara enligt prognosen.

Skulle även vara intressant att höra om någon har erfarenhet av likande reklamationsärenden mot Mspa? Tyvärr köpte jag badet på nätet i stället för på lokala K-rauta, vilket jag nu ångrar. Ser framför mig en rätt besvärlig hantering om jag inte kan lösa problemet själv.
 
Mats-S
Ska inte vara svårare att reklamera pga att du köpt det på nätet, dom har ju en webcbsida https://m-spa.se/ som ser seriös och ok ut. Där finns även ett reklamationsformulär https://m-spa.se/reklamation-m-spa
Ser att det även finns en chattfunktion där, prova den nu direkt så att du får påbörja en reklamation. Är det en seriös firma så löser dom problemet :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Ska inte vara svårare att reklamera pga att du köpt det på nätet, dom har ju en webcbsida [länk] som ser seriös och ok ut. Där finns även ett reklamationsformulär [länk]
Ser att det även finns en chattfunktion där, prova den nu direkt så att du får påbörja en reklamation. Är det en seriös firma så löser dom problemet :)
Problemet ligger i att det är fullt med vatten och minusgrader. Så både felsökning och eventuell retur till Mspa känns besvärlig.

Nu har jag lyft av locket och kollat inne i badet. Jag kan inte se att det bubblar någon stans så läckaget måste vara utvändigt.
 
Mats-S
N nybyggarn3 skrev:
Jag kan inte se att det bubblar någon stans så läckaget måste vara utvändigt.
Om du kommer åt utvändigt, kör det gamla "såpa-tricket". Blanda diskmedel och vatten, gå runt på utsidan och lägg på blandningen och kolla efter bubblor. Kanske det går att laga med solution och gummilapp, som man lagar cykelpunka?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Om du kommer åt utvändigt, kör det gamla "såpa-tricket". Blanda diskmedel och vatten, gå runt på utsidan och lägg på blandningen och kolla efter bubblor. Kanske det går att laga med solution och gummilapp, som man lagar cykelpunka?
Jag gissar att man kan kränga av kjolen och blotta själva badringen som läcker. Med tanke på att badet är helt nytt och inte ens testat så är jag inte jättesugen.
 
Nu har jag pratat med Mspa. Det går inte att felsöka mer utan att tömma badet. Dom erbjöd sig att ta till baka det och lösa problemet och så får det bli. Riktigt drygt men det så här långt bra skött av leverantören.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.