P Pin skrev:
[bild]
Film om Sparks igår kväll på SVT i konkurrens med mello. Finns även på SVT play.

In 1974, John Lennon was startled as he was watching Top of the Pops. He rang Ringo Starr. “You won’t believe what’s on television,” he reportedly said. “Marc Bolan is playing a song with Adolf Hitler.” :crysmile:
Såg Sparksfilmen. Intressant även om man inte varit hardcorefan. Varning , den är över två timmar lång. ;)
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
galento
imported_Benno imported_Benno skrev:
Tyvärr levererar inte firman i USA som har kanterna till Europa längre.
Om du har nån kontakt därborta så kan ju de köpa och skicka det till dej.
 
  • Gilla
imported_Benno
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Såg Sparksfilmen. Intressant även om man inte varit hardcorefan. Varning , den är över två timmar lång. ;)
Jag älskade den! För min del kunde den fått vara över tre timmar! :)

Jag gillar när det finns tid att belysa en artist ordentligt.

Jag formligen slukade Peter Jacksons The Beatles: Get Back.
Och den var ca. 8 timmar!
 
  • Tyvärr verkar det inte finnas en bild i din förfrågan. Var vänlig ladda upp en bild så att jag kan beskriva den åt dig.
  • Tyvärr, det verkar inte finnas någon bild i din förfrågan. Var snäll och bifoga en bild så att jag kan hjälpa dig.
Redigerat:
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Jag lyssnade vad det skulle kosta att kasta om mina Eskilstuna-basar för ett par år sedan och de ville ha 700 kr styck. Vet inte om de visste vad de offererade eftersom dessa basar inte har standardmått för 8-tummare och "normala" kanter inte passar. Jag tror det är relativt enkelt att göra själv annars. Tyvärr levererar inte firman i USA som har kanterna till Europa längre.
Det ÄR relativt "enkelt". Men ofta har man bara en chans på sig. Jag råder till att om man ska kanta om eller/och kona om ett element så tänk igenom alla moment NOGA!
 
galento
Satte tillbaka högtalarna och lödde dit trådarna idag så det var gött att få igång dom igen :D
Stående högtalare med stor baselement och diskant, logotyp, frekvensresponsdiagram, på en yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Norrtull och 5 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Satte tillbaka högtalarna och lödde dit trådarna idag så det var gött att få igång dom igen :D
[bild]
Härligt! Ser kanonbra ut, riktigt snyggt med ett par gamla Jamo i nyskick igen:)
Har du spelat dom, hur låter det?
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
Dan1891 Dan1891 skrev:
Härligt! Ser kanonbra ut, riktigt snyggt med ett par gamla Jamo i nyskick igen:)
Har du spelat dom, hur låter det?
:D Har spelat lite förut men inte vinyl utan cd
och tycker om basen i dessa. Blir mer under helgen (y) Tycker själv att högtalarparet funkar bra ihop med det andra paret. Men kommer inte ihåg när dessa köptes +30 år sen kanske :thinking: Fick ett seriöst intryck av Högtalarservice, både mailkonversation , rep och emballage de kom tillbaka i .
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Wow, jag ägde ett par Jamo på tidigt 80-tal som lokala butiken sålde. Blev inte helt nöjd så bytte till ett annat par Jamo med två häftiga rattar man kunde reglera diskant o mellanregister med. Tyckte inte riktigt om det heller...och efter att ha lyssnat på andra högtalare i mer hifiinriktade butiker kunde jag konstatera att dessa Jamo lät f..dj..ligt! Jag köpte istället Carlsson OA-51 som blev kvar i 20 år tills skumkanterna ruttnade.
 
  • Gilla
Keld
  • Laddar…
Grejen med Jamo och Cerwin Vega (om nån kommer ihåg dom) var ju inte nått finlir, utan maffigheten i ljudet!
Men jag tyckte de lät jäkligt bra, rock, blues, hårdrock var ju som klippt och skuret för dessa pjäser!
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
I kväll blev det detta album från 1972:
En stor favorit hos mig!

Omslagskonst för Humble Pie's album "Smokin'", röd gul text på svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
I kväll blev det detta album från 1972:
En stor favorit hos mig!

[bild]
Gillar Marriotts sång. Lyssnar gärna på Small Faces, även om låtarna är väldigt drogrelatetade. Itchycoo park.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
galento
Dan1891 Dan1891 skrev:
Grejen med Jamo och Cerwin Vega (om nån kommer ihåg dom) var ju inte nått finlir, utan maffigheten i ljudet!
Men jag tyckte de lät jäkligt bra, rock, blues, hårdrock var ju som klippt och skuret för dessa pjäser!

Det andra högtalarparet har ett för mej
hyffsat ljud men det är ju inget att komma
med när man vill höra tung bas. Ser ingen märkning på högtalarna mer än att det står "audio pro" på skydden :thinking:. Men det vore ju trevligt att veta modellen om det är nån som vet.

Högtalare, svart, diskant och basenhet, grå frontpanel, fyra silverfärgade skruvar, inget märke synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Appropå Jamo...
Jag köpte dessa "Jamo ART" på en loppis för några år sedan. Jag vill inte påstå att de låter speciellt bra, men de är ganska smidiga att ha på väggen trots att de ändå är ganska stora.
 
  • Två svarta högtalare står på ett trägolv i ett rum med synliga skor i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Jamo har (hade) ett enormt kunnande och kan om de vill, men mestadels riktade de ju sig till typen Sibaförsäljning. Inget fel med det, men vi har alla olika krav. Mina jamo Concert 11/D870 är helt fantastiska högtalare, kör dem tills jag hittar ett par Jamo Oriel. Vilket verkar svårt....
Två golvhögtalare, stereoanläggning, CD-spelare, förstärkare, högstapelade CD-fodral på trägolv, grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor högtalare i klassiskt inrett rum med kolonner, stuckaturtak och kristallkrona. Kontrast mellan modern och traditionell design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Norrtull och 3 till
  • Laddar…
mowatom skrev:
Jamo har (hade) ett enormt kunnande och kan om de vill, men mestadels riktade de ju sig till typen Sibaförsäljning. Inget fel med det, men vi har alla olika krav. Mina jamo Concert 11/D870 är helt fantastiska högtalare, kör dem tills jag hittar ett par Jamo Oriel. Vilket verkar svårt....
[bild] [bild]
Oj, vilka pjäser! De på sista bilden var ju enormt läckra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.