Har en dubbelisolerad armatur där jag vill byta den synliga kabeln (SKX) av estetiska skäl. Det är en vägglampa med vridbar arm. Hur skarvar jag den vid/i armaturfästet smartast? Funkar det att sätta Wago 221 som jag ändå har hemma?
 
G Gräsand skrev:
Har en dubbelisolerad armatur där jag vill byta den synliga kabeln (SKX) av estetiska skäl. Det är en vägglampa med vridbar arm. Hur skarvar jag den vid/i armaturfästet smartast? Funkar det att sätta Wago 221 som jag ändå har hemma?
Bild på lampan?
 
V Vardagsrum skrev:
Bild på lampan?
Kan fixa det. Kan också förtydliga att det sitter dragavlastning i armaturen, så skarven blir efter den sett från Europluggen.
 
J
Bättre att byta hela sladdstället fram till lamphållaren om det är möjligt. Brukar gå att skruva loss den. Annars behöver du lösa dubbelisolering av skarven vilket inte är helt lätt att få snyggt.
 
J jalmars skrev:
Bättre att byta hela sladdstället fram till lamphållaren om det är möjligt. Brukar gå att skruva loss den. Annars behöver du lösa dubbelisolering av skarven vilket inte är helt lätt att få snyggt.
Jo, jag vet. Armaturen är i princip som bilden. Förstår inte hur jag ska få in en ny kabel fram till lamphållaren. Därav tanken på att skarva kabeln i själva fästplattan.
 
  • Två vit glasskärmar, gyllene armatur, väggmonterad ljuskrona, modern design, ledningar, grå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.