Hej har lite panik råkade av misstag tappa en ganska tung sak i badrumsväggen och det blev ett ganska stort hål i fogen. Badrummet är bara 2 månader nyrenoverad Bifogar bilder mvh hoppas det inte är för allvarligt
 
  • Hörn av rum med gråa kakelplattor, vit vägg och ben av en hylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på vit vägg med en bristning eller spricka i skarven mellan två ytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Martin Falk1 skrev:
Hej har lite panik råkade av misstag tappa en ganska tung sak i badrumsväggen och det blev ett ganska stort hål i fogen. Badrummet är bara 2 månader nyrenoverad och det är en hyresrätt. Bifogar bilder mvh hoppas det inte är för allvarligt
Köp lite ny fog i samma färg och lägg i så är det klart sen.
 
  • Gilla
Schwen92 och 1 till
  • Laddar…
Henkan Sundberg Henkan Sundberg skrev:
Köp lite ny fog i samma färg och lägg i så är det klart sen.
Tack för svar, du tror inte det har skadat tätskikt? Det jag varit så orolig för. Läst runt så mycket om det men kan inget själv
 
M Martin Falk1 skrev:
Tack för svar, du tror inte det har skadat tätskikt? Det jag varit så orolig för. Läst runt så mycket om det men kan inget själv
Nej det tror jag inte, tätskiktet sitter bakom fogen och kaklet. Självklart finns det en teoretisk risk att tätskiktet kan blivit skadat men det risken tror jag är mycket liten. Jag tror som sagt du kan ta det lugnt, skadan är förmodligen bara estetiskt.
 
  • Gilla
Martin Falk1
  • Laddar…
Nä, foga i bara.
 
Sådär blir det bara om fogningen inte var korrekt gjord. Det är inte fyllt med fog ordentligt och du lyckades peta bort det som satt tunt och i ytan. Fyll bara på med lite fog så är problemet löst - det är en kosmetiskt fråga, endast.

Är arbetet bara 2 månader gammalt kan du be företaget att komma och komplettera den bristfälliga fogningen istället för att kludda med det själv.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Tusen tack för era svar nu känner jag mig mycket lugnare(y)
 
T
M Martin Falk1 skrev:
Tusen tack för era svar nu känner jag mig mycket lugnare(y)
Som sagt, ring firman och fråga om dom kan fixa det eller att du får rätt fog med rätt kulör och fixar det själv!
 
ringer man företaget som gjort det behöver man ju inte ens nämna den egna åverkan. Det är ju som sagt inte fogat ordentligt och det som låg ytterst kunde ha fallit bort själv typ.........När man fogar ska man ju vara noga med att arbeta ner det överallt men ofta ska det ju gå snabbt.........
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.