Fick elmätaren utbytt i veckan, ev pgr av att den gamla havererat kanske för har inte fått ut ngn förbrukningsstatistik senaste veckorna, kanske är det som krävs för Eon ska lägga på en rem :)
Har bara siffror för två dagar med den nya men jämför förbrukningen med senaste veckan jag hade data och utetemperaturen är likvärdig, blir spontant lite fundersam när det ser ut att gå åt hälften så mycket energi per dag med den nya mätaren? Eller är det för lite data för att dra några växlar än kanske?
Stolpdiagram för elförbrukning och linjediagram för temperatur under vecka 7, 2023.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Diagram visar energiförbrukning i kWh, temperaturtrend, vecka 11, 13-19 mars 2023.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M maverik skrev:
Fick elmätaren utbytt i veckan, ev pgr av att den gamla havererat kanske för har inte fått ut ngn förbrukningsstatistik senaste veckorna, kanske är det som krävs för Eon ska lägga på en rem :)
Har bara siffror för två dagar med den nya men jämför förbrukningen med senaste veckan jag hade data och utetemperaturen är likvärdig, blir spontant lite fundersam när det ser ut att gå åt hälften så mycket energi per dag med den nya mätaren? Eller är det för lite data för att dra några växlar än kanske?
[bild]
[bild]
Vad har du för uppvärmning? 40kwh/dygn är ju en hel del.
 
En luft/vatten från 2014. Huset är 133kvm + 80kvm uppvärmd källare.
 
Men nu ser det ut som siffrorna för sista dagen korrigerats upp till runt 40 så då e nog allt som det ska :)
 
A
utgå ifrån att elbolagen gör allt för att skinna dig
 
  • Gilla
maverik
  • Laddar…
Jag får en känsla av att vissa elbilag har nån algoritm som hellre visar något än 100% korrekt innan siffrorna kommit in

Dvs har inte systemet fått mätardata så räknas nån form av snitt fram.
Många inlägg på bh tyder på detta...
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.