Vi har nyligen tagit bort avloppet som gick till övervåningen i vårat hus, som är byggt 1927.
Nu har vi ett stort hål i golvet som man ser rakt ner till våningen under från.
Vad är bästa metod för att fylla igen detta? Bara fylla på med trä och sen avsluta med trägolv, eller finns det något bra förslag?

Bifogar en bild på hur det ser ut där avloppet kom upp.
 
  • Gamla trägolv och väggar med flagnande färg och skador, samt ett hål i golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som har några förslag.
Min sista tanke är att bygga nån typ av träbox som jag fyller med isoleringsmaterial, typ hunton träisolering. Och sen golvplank på det.
 
Det är säkert ett hål i taket under med, det går att lägga ner några brädbitar i håler som ligger på virket där och skruva fast från undersidan med sktuv som försänks, då finns det något att fästa i för en skiva eller annat så hålet blir täckt. I hålet sätter du ner en plastpåsa och pressar ner vanlig isolering till fullt. Vad du ska för ytmateriel ver jag inte, men troligtvis blir det någon skiva, golvspån som är falsad limmas i skarvarna ett måste om det bir en matta. Annars en 16 eller 22 mm spån som bara täcker hela golvet plus hålet och kanske ett klickgolv på det, håller bra och blir stumt. Behövs inget special för att plugga hålet.
 
Redigerat:
  • Gilla
dirrekok
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.