En aning nöjd med att ha förvandlat ett ”äckelskåp” under diskbänken till ett nästan modernt återvinningsskåp.

Jag köpte stadiga expansionsbeslag, och byggde ihop en låda av plywwood som jag målade och silikonade för säkerhets skull.

Jag monterade expansionsbeslag och låda i skåpet, och sen använde jag mig av befintliga dörrar för att skapa en lådfront.

Återvinningskärlen från Rusta passade perfekt. Känner mig supernöjd med denna budgetlösning. Nästa projekt blir att måla alla köksluckor :)
 
  • Ett köksskåp under diskbänken öppet, visar avloppsrör, vattenledningar och vaskens undersida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett tomt skåpsutrymme under konstruktion med synliga rör och mörka klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen kökslåda, vattenledningar, verktyg på mörkt golv, skåpsunderrede, hemförbättring, installation eller reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träskåp i kök, kaffekopp på bänkskiva, flaskor i bakgrunden, vita väggar, mörkt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träskåpsdörrar med gångjärn ovanför vit hyllskiva, delvis tom, inomhusmiljö, perspektiv från underifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tre öppna avfallsbehållare i ett kök med grå lock och bruna sidor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Thord58 och 8 till
  • Laddar…
Patrik V.
Skulle nog ha behållit dörrarnas normala öppningsfunktion och bara haft återvinningen som utdragbar.
 
  • Gilla
meghin
  • Laddar…
Fint och bra jobbat.

Ps.
Elinstallationen fram till vägguttaget i skåpet kräver lite mer för att uppfylla regelverket.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 1 till
  • Laddar…
Bara en öppningsmotor som fattas. Sen är det bara trycka till lite med knät så öppnas den.
 
  • Gilla
meghin
  • Laddar…
Patrik V. Patrik V. skrev:
Skulle nog ha behållit dörrarnas normala öppningsfunktion och bara haft återvinningen som utdragbar.
Jag såg ett litet problem i hur utdragsskenorna skulle monteras om jag behöll dörrarna.
Sen kunde lådan bli ett uns bredare :D

Dessutom förenklas arbetsflödet i köket. Jag behöver bara dra ut lådan så ligger kompostlådan rakt ner, jämfört med att öppna dörrarna, böja mig och dra ut lådan för att komma åt komposten eller andra skräpbyttor.
 
  • Gilla
Kashew och 1 till
  • Laddar…
H HSP skrev:
Fint och bra jobbat.

Ps.
Elinstallationen fram till vägguttaget i skåpet kräver lite mer för att uppfylla regelverket.
Tack

Elinstallationen är jag oskyldig till, men ja den kan förbättras!
 
  • Gilla
HSP
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Bara en öppningsmotor som fattas. Sen är det bara trycka till lite med knät så öppnas den.
Perfekt ju, att öppna med knät när händerna är kladdiga! Det får bli nästa grej. (Andra skenor?)
 
Elektriskt tryck-och-öppna-beslag för lådor från IKEA, grått och gult, SERVO-DRIVE, produktinformation online.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.