M myrgången25 skrev:
Hej
en inköpt tvättmaskin whirlpool 2018-04 (2 år) rostar bakkanten på locket och kryper in fukt under "ytan" på locket.
Risk att det kommer rost på kläder samt andra negativa saker.
Den köptes med 5 års konsumentgaranti en whirlpool TDLR 70210 på en Elon butik.

på kortet är rosten markant samt att på locket är det ett bubblig yta där fukt trängt in[bild] [bild]

Vad kan jag göra o vad har jag "garanterat" rätt till
Hej. Jag har liknande problem med samma märke av tvättmaskin som köptes på Elon butik i Göteborg. Hur gick det för er med reklamation av rostangrepp?
Tacksam för svar.
 
Ä Äldre dam skrev:
Hej. Just idag upptäckte jag liknande problem på Whirlpool toppmatad tvättmaskin. Hur gick det för er med reklamation av rostangrepp?
Tacksam för svar.
Tyvärr så gav jag upp reklamationen och köpte nytt hus i stället :crysmile:
Nja, undermeningen är att jag gav upp ärendet då det var så sjukt krångligt att reklamera till Whirlpool, man skulle skriva en novell och skicka med foton (ej digitalt utan med vanlig post) I samma veva så köpte vi hus där det fanns en sprillans ny tvättmaskin.
Men det här var ju två år sedan så jag hoppas det har blivit lättare att reklamera för det tycker jag du ska göra då det verkligen verkar vara ett återkommande fel.
 
I Icka.falken skrev:
Tyvärr så gav jag upp reklamationen och köpte nytt hus i stället :crysmile:
Nja, undermeningen är att jag gav upp ärendet då det var så sjukt krångligt att reklamera till Whirlpool, man skulle skriva en novell och skicka med foton (ej digitalt utan med vanlig post) I samma veva så köpte vi hus där det fanns en sprillans ny tvättmaskin.
Men det här var ju två år sedan så jag hoppas det har blivit lättare att reklamera för det tycker jag du ska göra då det verkligen verkar vara ett återkommande fel.
Tack för svaret.
Jag ska reklamera, men har inte så stora förhoppningar. Det är meningen att det ska vara krångligt för konsumenten och ingen orkar hålla på, istället köper man en ny tvättmaskin.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Inget dom brukar ta på reklamation
 
T tergo skrev:
reklamera
I Icka.falken skrev:
Hej, hur gick det med din tvättmaskin? Jag har fått exakt samma problem med min och ska skicka in en reklamation. Blir lite fundersam när de skriver att rost inte omfas av garantin
Nu har det hänt igen att den rostar och är som bilden där fick den bytt "första" gången hur ska jag göra vi tvättar som vilken vanlig familj som helst 2018 köptes den
5 års konsumentgaranti
 
Ä Äldre dam skrev:
Hej. Jag har liknande problem med samma märke av tvättmaskin som köptes på Elon butik i Göteborg. Hur gick det för er med reklamation av rostangrepp?
Tacksam för svar.
Fick bytt "första" gången
händer igen och tror inte att vi gör något speciellt med vår tvättning
irriterad eller besviken
 
A
M myrgången25 skrev:
Fick bytt "första" gången
händer igen och tror inte att vi gör något speciellt med vår tvättning
irriterad eller besviken
Då får du väl reklamera igen
 
M myrgången25 skrev:
Fick bytt "första" gången
händer igen och tror inte att vi gör något speciellt med vår tvättning
irriterad eller besviken
Hej. Tyvärr, reklamation blev inte godkänd. Konsument garanti gäller ej rostangrepp. Jag valde byta luckan och hoppas att det håller i ett par år.
Reparatören har sagt att det kan vara att tvättmedel som är fel på och rekommenderade använda flyttande tvättmedel.
Jag har haft toppmatade tvättmaskiner senaste 36 år och ingen rostade förut. Jag tror inte på förklaringen om tvättmedel.
Det blir att köpa en tvättmaskin när det börjar rosta ingen, men aldrig Whirlpool.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Ä Äldre dam skrev:
Hej. Tyvärr, reklamation blev inte godkänd. Konsument garanti gäller ej rostangrepp. Jag valde byta luckan och hoppas att det håller i ett par år.
Reparatören har sagt att det kan vara att tvättmedel som är fel på och rekommenderade använda flyttande tvättmedel.
Jag har haft toppmatade tvättmaskiner senaste 36 år och ingen rostade förut. Jag tror inte på förklaringen om tvättmedel.
Det blir att köpa en tvättmaskin när det börjar rosta ingen, men aldrig Whirlpool.
Jag har alltid kört med flytande och direkt i trumman, använder inte tvättmedelsfacken. Så det kan inte förklara problemet.
Samma här, aldrig mer en Whirlpool.
 
  • Gilla
mikke46
  • Laddar…
A
Ä Äldre dam skrev:
Hej. Tyvärr, reklamation blev inte godkänd. Konsument garanti gäller ej rostangrepp. Jag valde byta luckan och hoppas att det håller i ett par år.
Reparatören har sagt att det kan vara att tvättmedel som är fel på och rekommenderade använda flyttande tvättmedel.
Jag har haft toppmatade tvättmaskiner senaste 36 år och ingen rostade förut. Jag tror inte på förklaringen om tvättmedel.
Det blir att köpa en tvättmaskin när det börjar rosta ingen, men aldrig Whirlpool.
tja tvättmedel låter som en konstruerad lögn!
men det finns inga specifikationer för luftfuktigheten och i ett badrum eller sommarstuga händer detta
du kan dra det vidare då rätten enligt garantin är på din sida.
WP gör för övrigt rätt många maskiner till andra fabrikat
 
electroluxaren skrev:
tja tvättmedel låter som en konstruerad lögn!
men det finns inga specifikationer för luftfuktigheten och i ett badrum eller sommarstuga händer detta
du kan dra det vidare då rätten enligt garantin är på din sida.
WP gör för övrigt rätt många maskiner till andra fabrikat
Tack för uppmuntran, men jag har varken tid eller lust att hålla på med reklamationen. Jag är nybliven mormor och hellre lägger min tid på att umgås med barnbarnet.
 
A
Ä Äldre dam skrev:
Tack för uppmuntran, men jag har varken tid eller lust att hålla på med reklamationen. Jag är nybliven mormor och hellre lägger min tid på att umgås med barnbarnet.
konstigt val...
 
Ä Äldre dam skrev:
Hej. Jag har liknande problem med samma märke av tvättmaskin som köptes på Elon butik i Göteborg. Hur gick det för er med reklamation av rostangrepp?
Tacksam för svar.
Fick byta av lucka men har nu igen 2023 hänt igen precis på samma sätt
hur ska jag gå vidare?
 
electroluxaren skrev:
Då får du väl reklamera igen
Jag fick luckan bytt men har hänt igen. Hur gör man denna gången förutom att lämna en reklamation vad kan man begära
 
A
M myrgången25 skrev:
Jag fick luckan bytt men har hänt igen. Hur gör man denna gången förutom att lämna en reklamation vad kan man begära
du kan antagligen inte kräva någonting alls
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.