Hej

Ett rör till duschen på övervåningen släppte så det forsade vatten från övervåningen till undervåningen.
Det rann vatten från undertaket på undervåningen som är av gipsskivor.
Min fråga är att försäkringsbolaget säger att den har torkat och behöver inte rivas men ska spacklas och målas.
Det jag är rädd för är att det ska bildas mögel eftersom jag har två barn med immunbrist och en med lungsjukdom.

Jag är inte så kunnig inom bygg,skulle uppskatta om nån kan ge mig lite information .
 
Z Zakarth skrev:
Hej

Ett rör till duschen på övervåningen släppte så det forsade vatten från övervåningen till undervåningen.
Det rann vatten från undertaket på undervåningen som är av gipsskivor.
Min fråga är att försäkringsbolaget säger att den har torkat och behöver inte rivas men ska spacklas och målas.
Det jag är rädd för är att det ska bildas mögel eftersom jag har två barn med immunbrist och en med lungsjukdom.

Jag är inte så kunnig inom bygg,skulle uppskatta om nån kan ge mig lite information .
Har de mätt att det inte finns fukt kvar eller vad grundar försäkringsbolaget påståendet på?
Om det är torrt så kan inte mögel växa men finns fukt kvar som inte torkar på kort tid kan det hinna börja växa.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Z Zakarth skrev:
Hej

Ett rör till duschen på övervåningen släppte så det forsade vatten från övervåningen till undervåningen.
Det rann vatten från undertaket på undervåningen som är av gipsskivor.
Min fråga är att försäkringsbolaget säger att den har torkat och behöver inte rivas men ska spacklas och målas.
Det jag är rädd för är att det ska bildas mögel eftersom jag har två barn med immunbrist och en med lungsjukdom.

Jag är inte så kunnig inom bygg,skulle uppskatta om nån kan ge mig lite information .

Ja ett företag var där och mätte (Ocab)
 
De sa att mellanbjälklaget är fortfarande fuktigt men gipsskivorna torra.
Man ser att de har spruckit upp i fogarna.
 
Temporära läckage torkar ur ganska bra. Det är värre med smygläckage som får vara i fred i flera år.......
 
  • Gilla
Maalkl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.