Hej igen!

Efter kollat runt så blir det alternativet med dusch i ena änden och tvättmaskin i andra, vattnet verkar rinna okej och jag är nu framme vid att beställa prylar. Det jag vill ha är en duschhörna med 90x90cm rund frostat glas, en kombitvättmaskin som är typ spec:ad 9/6kg så man klarar dubbelsängens alla textiler samt en stooor kraftig takdusch och en sockel till tvättmaskinen.

Har ni några synpunkter eller kan rekommendera bättre produkter än jag listar nedan så mottager jag tips med öppna armar.

Tvättmaskin (kombi)
AEG L7WBL962E (Vit) - Hitta bästa pris på Prisjakt
Sockel
HANESTRÖM Förhöjningssockel med korg (30 cm) Tillbehör tvättmaskiner - Köp på MediaMarkt.se

Dusch
Takdusch Mora One Shower System 130017 (golvpoolen.se)
Blandare
Duschblandare Mora MMIX T5 Krom/Svart 160 cc, duschanslutning uppåt- 731050.0011 (golvpoolen.se)

Duschhöra 90+90 rund (i detta fall halvrund, men rund går bra)
Duschhörn Svedbergs Skoga Halvrund 700x900 mm, Profil: Blank aluminium, Klarglas med Knopp- 60600479 (golvpoolen.se)

Eller skulle ni satsat på några andra prylar?
 
BirgitS
Har en sån typ av sockel fast 20 cm hög sen 9 år och det fungerar bra.

Om du menar att du vill ha kraftigt vattenflöde från takduschen rekommenderar jag en lite mindre takdusch typ 30 cm i diameter. Det är också bra om man kan få de delar av kroppen man tvålar in utanför vattnet, vilket kan bli lite problem med 40 cm duschhuvud och 70 cm bred dusch..

Tillhör inte Golvpoolen BHG (Byggnemma-gruppen?
De är kända för dålig support när det uppstår problem.

Mora och Svedbergs är välkända fabrikat med gott rykte.
 
  • Gilla
Alexanderssons
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Har en sån typ av sockel fast 20 cm hög sen 9 år och det fungerar bra.

Om du menar att du vill ha kraftigt vattenflöde från takduschen rekommenderar jag en lite mindre takdusch typ 30 cm i diameter. Det är också bra om man kan få de delar av kroppen man tvålar in utanför vattnet, vilket kan bli lite problem med 40 cm duschhuvud och 70 cm bred dusch..

Tillhör inte Golvpoolen BHG (Byggnemma-gruppen?
De är kända för dålig support när det uppstår problem.

Mora och Svedbergs är välkända fabrikat med gott rykte.
Tack för input. Duschhörnan blir nog 90x90cm i ett hörn men bra synpunkt att man vill stå vattenfri och använda tvål/schampo. Det går alltid att stänga av en stund men brukar inte göra så själv. Kanske undviker Golvpoolen då för jag vill ha detta genomfört så friktionsfritt det går.

Ja, jag behöver en liten klack så jag kommer åt golvbrunnen under tvättmaskinen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.