Hej

Jag håller på att planera en liten verktygshörna med en portabel arbetsbänk. Jag tänker bygga in bordssågen och kapsågen i bänken och har sett ett par videos med "lip top" där kapsågen helt enkelt vänds upp och ner i bänken när man vill stuva undan den. Jag har börjat att skissa på en lösning och ville höra om någon byggt något liknande och hur låste ni skivan med kapsågen så den ligger still? En video hade en sort box-lås och en annan gjorde hål igenom och trädde in en metall stång som låsning. Här kommer skisserna på bänken:

3D-modell av en portabel arbetsbänk med inbyggd bordssåg och förvaringsutrymmen, visas i designprogram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-skiss av en verktygshörna med integrerad bordssåg och kapsåg i en mobil arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-skiss av en portabel arbetsbänk med inbyggd bordssåg och kapsåg i en verktygshörna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tänker att låsningen ska sitta där jag markerat hålet på bild 3. (eller om någon har en annan idé?)

Många som har tutorials verkar också gilla att konstruera allt med pocket holes. Vinner man något på det?

Tusen tack för all input

Samuel
 
  • Gilla
andy999 och 1 till
  • Laddar…
Hur gick det med ditt projekt? Går i tankarna om att bygga något liknande
 
E Esset12345 skrev:
Hur gick det med ditt projekt? Går i tankarna om att bygga något liknande
Samuel M har inte varit aktiv på Byggahus sedan dec. -21.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.