F fribygg skrev:
Behövs det på en helbilsgodkänd bil?
Nej
 
Eftersom vi diskuterar dragkrok hoppas jag att jag får låna tråden.
Jag har haft en gammal Volvo och har en släpkärra med ledbelysning. Har inte varit något problem med den bilen.
Nu har jag bytt bil till en Skoda Octavia -20.
Bara blinkers fungerar (bromsljus kan jag inte kolla eftersom jag var ensam).
Jag känner till problem med nya bilar och släp med ledbelysning och köpte en adapter på Biltema. Det fungerade inte.
Är enda alternativet att byta till icke led?
 
Ingen aning på just Skoda men en del bilar fungerar helt enkelt inte med LED belysning på släp. Sen beror det ju lite på vad det är för elsats till draget också. Original grejer kan funka men inte den där billiga universaldosan.....
 
Det är fabriksmonterat.
 
O olotor skrev:
Det är fabriksmonterat.
vet du det till 100% så skulle jag ringa åf och fråga hur det ligger till. Kanske finns det mjukvaruuppdatering som fixar detta.
 
Jag är nästan säker. De här årsmodellerna har värmare och krok monterat som nya.
 
Som många har skrivit så beror det på vilken bil man har men även om man ska ha en avtagbar eller fast!
Har en Mercedes c-klass och fick betala 8600 för en avtagbar och om jag skulle välja en fast skulle det kosta 5-6k har jag för mig. Ta in lite offerter från olika firmor! Knappast en sak som kan gå fel även om du väljer den billigaste! lycka till (y):)
 
O olotor skrev:
Eftersom vi diskuterar dragkrok hoppas jag att jag får låna tråden.
Jag har haft en gammal Volvo och har en släpkärra med ledbelysning. Har inte varit något problem med den bilen.
Nu har jag bytt bil till en Skoda Octavia -20.
Bara blinkers fungerar (bromsljus kan jag inte kolla eftersom jag var ensam).
Jag känner till problem med nya bilar och släp med ledbelysning och köpte en adapter på Biltema. Det fungerade inte.
Är enda alternativet att byta till icke led?
Kanske sent svar,men har du provat att slå på lysena manuellt? Många bilar idag kör ju enbart på day running light DRL ,då lyser ej bakljusena.

Varit med om detta på ett flertal bilar
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Smart! Det kan vara problemet eftersom jag belysning som bara tänds när det mörknar. Ska pröva men nu är släpet insnöat.
 
Nu fungerar det! Bytte från autobelysning till halvljus och då blev det ok. Tack för tipset!
 
  • Gilla
Torparen_1992
  • Laddar…
14 tusen!!! För avtagbar dragkrok på en Seat Leon -2014 hos märkesverkstad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.