Kolla Elfa priserna på Hornbach med. Sist jag fyllde på, visserligen några år sedan, hade bygghemma en drive och Hornbach var fortfarande 20% billigare med sitt ordinarie pris så prismatchning mot Hornbach kan var ett bra alternativ.
 
  • Gilla
Powerflower
  • Laddar…
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Avståndet mellan skenorna bör inte vara något problem över huvud taget, trådhyllan som sitter i toppen måste inte sitta på en specifik punkt. Nu sitter skarvarna förstås så att dom vilar mitt på konsolerna, men det sitter garanterat inte en skarv på varje konsol och att låta en skarv hänga i luften är inte ett problem heller för den delen.

Så förutom att du kanske får köpa en till Pellyskena i värsta fall så är det inga problem att skjuta dom sittandes skenorna åt sidan så att du får till det så att du kan sätta dit Elfas 40/60 hyllor mellan skenorna.

Elfas Konsoler passar i Pellys skenor så det är inget du behöver oroa dig över, Elfa är bättre kvalite, Pelly snålar rejält på färgen, så tunn att man på vissa ställen kan se metallen lysa igenom. Metallen i sig är ganska nära varandra.

Ett tips från en som köpt Elfahyllor till ett rekommenderat pris av 50,000kr och klätt ca 25löpmeter vägg i huset.
Utnyttja Bauhaus prisgaranti, när "Bygghemma" har kampanj blir dom någon krona billigare än Bauhaus vilket öppnar upp möjligheten för ytterligare 12% rabatt.
Du gör köpet som vanligt på bauhaus, går direkt efter betalning till deras kundtjänst och säger att du vill göra en prismatchning. Visar dom att det är kampanj, OBS vilktigt att det är exakt samma produkt EAN-nr måste stämma.
Ah okej nu förstår jag bättre vad du menar, tack så mycket!! Det är en bra föreslag om att hyllan inte måste vara exakt och kan sticka ut lite. Min sambo som är mycket mer teknisk var tyvärr inte på besiktningen med mig pga bortrest med jobb… så lite svårt för honom att förstå vad de har gjort men nu förstår han också mycket bättre om hur vi kan få det till att funka.
Vi ska se hur lång hela garderoben är och vilka hyllor vi kan då använda från Elfa och om vi måste verkligen flytta på väggskenorna - så att vi kan få in några korgar också - förhoppningsvis korgar från Elfa! Elfa verkar bara så mycket bättre. Förstår mig inte alls varför de valde Pelly - snålt!
 
Japp. Hornbach är i alla fall billigast på konsollerna. Något jag har påpekat på begagnatförsäljning när man vill ha mer än nypris. :surprised:
 
  • Gilla
Powerflower
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Kolla Elfa priserna på Hornbach med. Sist jag fyllde på, visserligen några år sedan, hade bygghemma en drive och Hornbach var fortfarande 20% billigare med sitt ordinarie pris så prismatchning mot Hornbach kan var ett bra alternativ.
Bra att veta, vi ska absolut göra det!! Det lär bli lite dyrt när vi har en hel garderob att göra så kan man få det billigare är det bättre
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Japp. Hornbach är i alla fall billigast på konsollerna. Något jag har påpekat på begagnatförsäljning när man vill ha mer än nypris. :surprised:
perfekt ju!! Vi ska flytta in först, mäta allting och se vad vi kan göra och sen kör vi till hornbach!
 
P Powerflower skrev:
perfekt ju!! Vi ska flytta in först, mäta allting och se vad vi kan göra och sen kör vi till hornbach!
Om Hornbach är billigast så åker ni till Bauhaus, köper grejerna, går till kundtjänst, säger prismatchning, visar Hornbachs pris, då matchar Bauhaus det priset och drar av 12% extra som dom betalar tillbaka till ert kontokort direkt.

P Powerflower skrev:
Ah okej nu förstår jag bättre vad du menar, tack så mycket!! Det är en bra föreslag om att hyllan inte måste vara exakt och kan sticka ut lite.

Elfa verkar bara så mycket bättre. Förstår mig inte alls varför de valde Pelly - snålt!
Nej inte sticka ut, ni flyttar bara punkten i sidled som konsolen möter hyllplanet. Vad som kan behöva hända är att en skarv hänger utan stöd i änden men det är inte något större problem.

Pella är vad Beijer säljer, det är enda anledningen, lastbilen därifrån ska ändå till bygget nästan varje dag, byggföretaget har säkert en bonus hus Beijer som dom vill bygga upp så mycket som möjligt också.
 
Redigerat:
  • Gilla
Powerflower
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.