Ska sätta upp en klädstång på 1.5 m i tvättstugan. Kommer en 25 mm rundstav i trä fungera eller blir det för mycket svikt för en tvätt?
 
Det fungerar om du inte hänger väldigt tungt på den. Är det tvätt på tork hänger det ganska glest så ok. Jag knäckte dock en i klädkammaren som var tungt lastad. Bytte mot en stång (rör) i metall.
 
O
B bldr skrev:
Ska sätta upp en klädstång på 1.5 m i tvättstugan. Kommer en 25 mm rundstav i trä fungera eller blir det för mycket svikt för en tvätt?
Min erfarenhet av rundstav är att det håller för det mesta, men efter ett tag sackar den ner och är inte rak längre. Har du möjlighet hade mitt råd varit att köra stålrör i stället.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det fungerar om du inte hänger väldigt tungt på den. Är det tvätt på tork hänger det ganska glest så ok. Jag knäckte dock en i klädkammaren som var tungt lastad. Bytte mot en stång (rör) i metall.
P Pin skrev:
Det fungerar om du inte hänger väldigt tungt på den. Är det tvätt på tork hänger det ganska glest så ok. Jag knäckte dock en i klädkammaren som var tungt lastad. Bytte mot en stång (rör) i metall.
P Pin skrev:
Det fungerar om du inte hänger väldigt tungt på den. Är det tvätt på tork hänger det ganska glest så ok. Jag knäckte dock en i klädkammaren som var tungt lastad. Bytte mot en stång (rör) i metall.
Vilken dimension på röret bytte du till? Hur långt rör?
 
B bldr skrev:
Vilken dimension på röret bytte du till? Hur långt rör?
Samma som rundstaven. Ca 3 m med stöd mitt på så det var ca 150 cm som knäcktes
 
Kör med ett vattenledningsrör det funkar bättre än en rundstav.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.