Två år har vi bott i kåken när grabben frågar "Keddy med 3 d, vad betyder det?" Någon mer som har en sån här?
 
  • Kedddy.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Min granne har en. Vi trodde det var en kopia, men sedan träffade jag en försäljare på en mässa och han sa att det var helt i sin ordning, jag minns dock inte motiveringen.
 
på Keddys hemsida står det att dem ändrade stavningen 2001. Från Kedddy till Keddy
 
G GunnarM skrev:
Två år har vi bott i kåken när grabben frågar "Keddy med 3 d, vad betyder det?" Någon mer som har en sån här?
Sotaren här i byn sa att namnet hade nåt att göra med att KeDDDy startades av tre bröder. Men sen dog en av bröderna och ett D togs bort. Vet inte om det stämmer, men det är vad jag hört.
 
Japp. Har en med 3d
 
Det jag hört är att tillverkningen lades ut på entreprenad till Samhall och att den som gjorde gjutformarna var lite överambitiös med d:n
Om det informationen stämmer så kan man känna lite extra stolthet i sitt ägande
 
  • Haha
Dowser4711
  • Laddar…
P pade68 skrev:
Det jag hört är att tillverkningen lades ut på entreprenad till Samhall och att den som gjorde gjutformarna var lite överambitiös med d:n
Om det informationen stämmer så kan man känna lite extra stolthet i sitt ägande
De andra förklaringarna låter mer troliga, men den här var ändå trevligast!
 
G GunnarM skrev:
Två år har vi bott i kåken när grabben frågar "Keddy med 3 d, vad betyder det?" Någon mer som har en sån här?
Keddy själva är nära att avslöja hemligheten på sin Twitter. Där skriver de
Keddy med 3 ddd? En vanlig fråga till oss på Keddy är; ”Jag har en gammal Kedddy hemma med tre d, är det ett feltryck?” alternativt, ”Jag...
Sen blir det inte mer. Den som skrev tweeten skrev kanske ett fullständigt svar från början, men tweeten är från 2014 och då var det en begränsning på 140 tecken. Och det är exakt vad om kom med. Så svaret på gåtan blev trunkerat av Twitter.
 
  • Gilla
pade68
  • Laddar…
eller så enkelt att det redan fanns ett varumärke Keddy, fanns en högtryckstvätt Keddy och har ägt en sådan, som senare bytte namn och blev Alto, idag heter fabrikatet Nilfisk. Så varumärket kanske blev ledigt;)
Vi har två insatser, en Kedddy och en Keddy, men högtryckstvätten idag står det Alto på:cool:, Keddyn fick gå till de sälla jaktmarkerna för 20 år sedan.
 
  • Gilla
Mocklarn1957 och 1 till
  • Laddar…
Informationen jag fått är att man flyttade tillverkningen till Polen, och uppstod stavfelet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.