Hittade min gamla Canon CP-330 i gömmorna, en gammal fotoskrivare i litet format alltså. Fick en otrolig lust att kolla om den funkar, patronen har antagligen torkat in men den hittar jag ny på nätet för nån hundring. Problemet är att nätadaptern inte låg kvar i lådan... Tänkte kolla om den fanns till en billig peng någonstans men stötte på patrull. Jag har beteckningen, CA-CP100, men när jag letar efter den på nätet hittar jag bara med en rund kontakt och det skall vara något som passar med skrivarens tre stift istället. Men eftersom jag inte vet vad den typen av kontakt heter så vet jag inte vad jag skall leta efter. =/ Det heter ju garanterat nånting men vad?
24V med en kontakt som passar till tre utstickande stift - vad kallas det?
 
Bild också så klart.
24V DC strömingångsport på elektronisk enhet, grå bakgrund, pilmarkerad, plastkontur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej, verkar komma upp rätt nätadaptrar på eBay när man söker på CA-CP100. Dock är priserna runt 200-300kr. Frågan om det ens är värt att importera en sån om du inte hittar en säljare i Sverige..
 
Det där är en canon-specifik kontakt. Verkar vara svårt att hitta i EU. Släng och köp nytt. Eller så får tant sluta att skriv ut epost och bilder....
 
Tiden har sprungit ikapp fotoskrivare i småformat. Det är 3-4 ggr så dyrt att skriva ut en halvdålig bild på denna än att skicka en beställning till photobox.se. Då är bara tonern och pappret.

PS. Jag gillar just Photobox.se för att de både är enkla för nybörjaren, men kan skriva ut gallerikvalitet med bifogade färgprofiler. DS
 
Kosyer Kosyer skrev:
Hej, verkar komma upp rätt nätadaptrar på eBay när man söker på CA-CP100. Dock är priserna runt 200-300kr. Frågan om det ens är värt att importera en sån om du inte hittar en säljare i Sverige..
Jag hittade där med men inte med rätt kontakt, hittade bara med runda eller någon annan typ men ingen som stämde.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Det där är en canon-specifik kontakt. Verkar vara svårt att hitta i EU. Släng och köp nytt. Eller så får tant sluta att skriv ut epost och bilder....
Sluta och sluta, jag har ju inte börjat! Använde den senast för typ 15 år sedan kanske. Det var ju typiskt att det var ett "appleprodukttänk" på den kontakten.
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Tiden har sprungit ikapp fotoskrivare i småformat. Det är 3-4 ggr så dyrt att skriva ut en halvdålig bild på denna än att skicka en beställning till photobox.se. Då är bara tonern och pappret.

PS. Jag gillar just Photobox.se för att de både är enkla för nybörjaren, men kan skriva ut gallerikvalitet med bifogade färgprofiler. DS
Det är säkert dyrare. Jag gillar inte att skicka iväg bilder till sådana firmor, jag hittade en bild jag skickat för utskrift till en sådan firma i en reklamgrej för många år sedan så har lite dålig tillit till dem.
 
Dalbotant Dalbotant skrev:
Bild också så klart.
[bild]
Bara att chansa, 50% att blir rätt. Mittstiftet används inte.
Canon strömadapter, modell CA-CP100, varningsikoner, elektriska specifikationer, Jet Canon Inc.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.