Ska lägga klinkers i tvättstugan å ha flytspackel för lite fall men måste jag ta bort gamla färgen eller måste den bort?
Om den gamla färgen måste bort
Tips slipa eller finns det något medel och man kan skrap bort den
 
  • Slitet golv med flagnande flerfärgad färg och synlig betong, textur av nedsliten industriell yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2AF84464-6763-4D12-A6D1-2F5061B9AB36.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Borde gå att blästra bort färgen?
 
Vad skulle hända med flytspacklet som skulle göra att färgen måste bort? Det lär ju inte kunna lossna och glida iväg någonstans då jag gissar att du flytspacklar hela ytan och armerar?
 
För bästa vidhäftning av flytspackel så bör den gamla färgen bort, åk till typ renta och hyr dig en dammsugare och en ryggslip å ta bort gamla färgen, sen primer du med 1/3 späd , sen spacklar du golvet, annars behövs en special primer för ditt underlag men rekommenderar att färgen slipas bort
 
Om inte färgen måste bort, så måste den iallafall ruggas upp ordentligt. Hyr, som sagt, en lämplig slipmaskin. Det bör gå både fort och lätt att få bort färgen helt och hållet. Glöm inte skyddsmask bara.
Tänk inte ens tanken att lägga flytspacklet, mer eller mindre, flytande som föreslogs tidigare i tråden.
 
Tack för svar då får det bli att man hyr dammsugare samt grovslip
 
A AG A skrev:
Om inte färgen måste bort, så måste den iallafall ruggas upp ordentligt. Hyr, som sagt, en lämplig slipmaskin. Det bör gå både fort och lätt att få bort färgen helt och hållet. Glöm inte skyddsmask bara.
Tänk inte ens tanken att lägga flytspacklet, mer eller mindre, flytande som föreslogs tidigare i tråden.

Han skriver juh att han skall spackls upp för mera fall , varför skall han inte spackla då ? Med luft eller ,,
 
R Rickard.lj skrev:
Han skriver juh att han skall spackls upp för mera fall , varför skall han inte spackla då ? Med luft eller ,,
Jag har inte sagt att han inte ska spackla. Om du läser vad jag skriver, så handlar det enbart om att spacklet ska fästa vid underlaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.