D Dilato skrev:
Jag har sökt men inte funnit vad Röda Korset anser om vattenförvaring...
Samma här.
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 115 andra personer som har gjort quizet "Har du preppat?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 141 andra personer som har gjort quizet "Har du preppat?"
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
De har info här: [länk]
Scrolla ner en bit och klicka på Kalle och Britas bästa beredskapstips.
Det var den mest undangömda information jag kan tänka mig.
Det är dessutom Kalle och Brita Zackari Wahlström's personliga tips, inte röda korsets officiella ståndpunkt.

Röda korset är ingen bra källa om man vill ha handfast information om krisberedskap.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 966 andra personer som har gjort quizet "Har du preppat?"
 
:rofl:Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 972 andra personer som har gjort quizet "Har du preppat?"
 
Korvgubbe
9/10 rätt, missade på vattenmängden.
Utgick ifrån hur vi brukar behöva tänka när vi åker till stugan där vi har rinnande vatten, men inte tjänligt dricksvatten. Tycker rekommendationen låter i lägsta laget om man ska klara även personlig hygien osv på ransonen. Men visst, man överlever väl en vecka på det med.
 
F
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 2 496 andra personer som har gjort quizet "Har du preppat?"
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 605 andra personer som har gjort quizet "Har du preppat?"

Skrovliga Sune och Kraxiga Kalle, låter som de har överlevt en eller annan katasmurf.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 10 andra personer som har gjort quizet "Har du preppat?"

Jag vill påtala ett fel i Quizet. Jag tål inte ärtsoppa och skulle dö efter några månader på ärtsoppa.....
Jag skulle överleva på ärtsoppa, men omgivningen, det vete f-n, faktiskt...:poop:
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 606 andra personer som har gjort quizet "Har du preppat?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 275 andra personer som har gjort quizet "Har du preppat?"
 
Attitudeswe
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 615 andra personer som har gjort quizet "Har du preppat?"

Våga vägra vevradion
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.