Har rivit en lättregelvägg i min lgh och det saknar parkettgolv under vägg. Hur lagar man enklast detta ?
 
  • Renoveringsarbete pågår, skyddat golv, verktyg synligt, säck med fyllnad, halvlagt trägolv, öppning i golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Byt golv
 
  • Gilla
basseman
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Byt golv
Kan inte byta golvet då det är 34 kvm. Eller syftar du att man tar bort de närmaste plankorna?
 
BirgitS
Man kan lägga in bred ekbräda i mellanrummet. Om ekbrädan matchar bra i färg syns det inte så mycket. Har man sen möbler och en matta som täcker en del av den brädan så syns det ändå mindre.
 
flygandevalen flygandevalen skrev:
Kan inte byta golvet då det är 34 kvm. Eller syftar du att man tar bort de närmaste plankorna?
golvet är med stor sannolikhet flytande. Då behöver man en röreslefog mellan golvet och fasta ting. Även om du sätter in en platta i ek så blir det massa fula trösklar. Man kan ju testa få den riktigt tight men risken är att golvet börjar resa sig.
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
golvet är med stor sannolikhet flytande. Då behöver man en röreslefog mellan golvet och fasta ting. Även om du sätter in en platta i ek så blir det massa fula trösklar. Man kan ju testa få den riktigt tight men risken är att golvet börjar resa sig.
Golvet ligger uppe på stålreglar/golvsystem.
Min tanke nu att jag bygger upp något och sedan lägger in en planka som är lite smalare och sedan addera lite golvfog just för att golvet ska kunna röra sig.
https://www.bauhaus.se/casco-golvfog-s40-ljust-tra#yotpo-recension.

Vad tror ni om denna lösning ?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
flygandevalen flygandevalen skrev:
Golvet ligger uppe på stålreglar/golvsystem.
Min tanke nu att jag bygger upp något och sedan lägger in en planka som är lite smalare och sedan addera lite golvfog just för att golvet ska kunna röra sig.
[länk].

Vad tror ni om denna lösning ?
testa, funkar det så funkar det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.