snåla dom in när poolen skulle byggas? den där pool liner passar ju inte alls med huset
 
Fint hus och bra med 11 rum. Men det där med att klä insidan helt plywood är för mig helt ofattbart. Det är ju trots allt på insidan som man mest upplever sitt boende och då tycker jag aldrig att det känns färdigt när man väljer denna lösning. Men men, det är ju bara min uppfattning
 
  • Gilla
Scoutteddy och 13 till
  • Laddar…
Plywood och rått betonggolv, ger mig garagekänsla.
 
  • Gilla
Scoutteddy och 5 till
  • Laddar…
F
B BobbyMel skrev:
Fint hus och bra med 11 rum. Men det där med att klä insidan helt plywood är för mig helt ofattbart. Det är ju trots allt på insidan som man mest upplever sitt boende och då tycker jag aldrig att det känns färdigt när man väljer denna lösning. Men men, det är ju bara min uppfattning
Håller med. Tycker inte det åldras på ett bra sätt heller, gulnar i solen tex. Fruktansvärt skulle jag säga.
 
  • Gilla
Skåning82 och 2 till
  • Laddar…
F
Jag har sett det live ett par gånger, det smälter in men sticker ut. Läget är bra men jag tror inte det är havsutsikt från tomten. Det ligger bra på ”rätt sida”, det är nerförsbacke hela vägen ner till havet, i princip rakt syd skulle jag tro. En dyr, lyxig sommarstuga.
 
Redaktionen Redaktionen skrev:
I Hallands äldsta naturreservat Haverdal ligger ett järnvitriolat prisbelönt hus av arkitekt Per Bornstein och smälter in med silvergrå naturfasad och sedumtak.


Du kan läsa artikeln här: Stilrent rymligt smälter in i Haverdal - Fredagshuset
Hej, vill bara poängtera att huset inte ligger i Haverdals naturreservat.
 
Anna MP Anna MP skrev:
Hej, vill bara poängtera att huset inte ligger i Haverdals naturreservat.
tror nog alla förstår det
 
F
M maria01 skrev:
tror nog alla förstår det
Ändå så står det så i ingressen, det är ju extremt dåligt formulerat faktiskt. Det ligger nog inte ett enda hus i naturreservatet tror jag.
 
Balkong? Varför?
Kanske är det en generationsfråga?, men denna plywood associerar jag med billigt virke som inte är avsett att synas. Tillsammans med slipade betonggolv blir det sånt som bara säger vilken tid huset byggdes vid, då detta var high fashion.
 
  • Gilla
Granström2
  • Laddar…
Trevligt hus. Kan nog bli fint när det är klart.
 
  • Gilla
  • Haha
Scoutteddy och 1 till
  • Laddar…
Annars är det ju idag ett folkuppror mot Arkitekthögskolans agendastyrda arkitektur.
Betonggolv, inga takutsprång som på ett riktigt hus och på detta den hemska järnvitriolen.
Får inte Arkitekthögskolan sina pengar ur skattebetalarnas fickor? Måste Byggahus gå dit och sponsra extra?
 
  • Gilla
Scoutteddy och 1 till
  • Laddar…
Häftigt, gillar det skarpt. Dock så har min fru alldeles för folklig smak för att plywooden skulle få grönt ljus hos oss.
 
  • Gilla
Torbjörn Kristiansen och 2 till
  • Laddar…
går det att montera ner plywooden lätt tänker på om man spiller vin på dom eller barnen kladar nåt
 
M maria01 skrev:
går det att montera ner plywooden lätt tänker på om man spiller vin på dom eller barnen kladar nåt
Man kan sätta en blommig tapet på den.
 
  • Gilla
  • Haha
Scoutteddy och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.