Ett bubblande spabad med levande ljus och ljuskrona i ett mysigt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man kopplar av i utomhusbadtunna om natten. Låg belysning, ångor stiger, avslappnat läge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhus med brinnande kamin, uteplatsstolar, bubbelbad, snötäckt utsikt genom fönster, kvällsbelysning utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett hus med upplysta fönster om kvällen, omringat av snö och med tjocka snötäcken på taken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Länge sedan jag var här på forumet nu. Tänker att det har nu kommit lite nya personer och jag tänkte dela med mig av mitt spa. Tyvärr stod det still under den dyraste perioden med skenande elpriser. Nu är allting igång och jag njuter otroligt mycket.
Något jag kan tipsa är att skapa en tunna med kallt vatten så att man får en känsla av Adrenalin när man kliver ner sedan tillbaks till spa och 40 grader då kommer alla känslor.
Jag värmer spa med värmepumpen från huset eller så kan jag elda i kaminen för att få värme i vattnet. Styr just nu allting med knx och homey.
 
  • Gilla
meckis och 15 till
  • Laddar…
nice

själv får jag nöja mig med en bubbel som står ute på altanen :)
 
ohGr ohGr
Tjusigt!
 
Du ger mig ideer!! :D

(kan värma utomhus pool via husets värmepump. Detta är ju samma fast till spa bad. Bra lite mer mods behövs för att kunna göra samma för mig (plus spa då) :D :D )
 
Hur har du kopplat?

Har själv Homey men inte KNX och kan tänka mig en sådan lösning. Att koppla min luft/vatten-VP till spabadet.
 
Har en solvärmeslinga i ActTank som är går till en poolvärmeväxlare. Dvs separerat slinga med cirk.pump. Den cirk.pumpen styr jag med vanligt zwave/zigbee strömkontakt från mitt hemma automatisering system.
Har en fibaro fgbs-222 med tre DS18b20 temp sensorer för att hålla koll på temp.
och en cirk.pump till poolen som även den styrs av en zwave/zigbee strömkontakt.
För lite värme i poolen = på med cirkulationspumparna.
För mycket värme = av med cirkulationspumpen mellan ActTank och poolvärmeväxlare.

på ett ungefär... har inte värmen på öht till poolen nu under vintern... satan i gatan vad det skulle kosta.:crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
SWE421 och 1 till
  • Laddar…
Busster Busster skrev:
Hur har du kopplat?

Har själv Homey men inte KNX och kan tänka mig en sådan lösning. Att koppla min luft/vatten-VP till spabadet.
Jag har en värmeväxlare som sitter vid värmepumpen. Sedan en kulvert i backen från huset till spahuset. När spa behöver värme så startar cirkulationspumpen
 
  • Gilla
Busster
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.