Har efter många om och men bestämt oss för att sätta skenor i taket och ha spottar istället för inbyggda spottar ovanför köksskåpen. Var till en lampaffär och dom vet att ta betalt, tänkte därför höra med er kunniga om någon har ett tips på var vi kan hitta skenor till ok pris. De skenor vi söker ska sitta "tätt" mot taket och helst ha 12v.

Hoppas någon kan hjälpa oss!:)
 
Om det är prisvärt för dig vet jag inte, men vi tyckte det var såpass värt de 2000 kronorna för vår skena att vi faktiskt köpte två till för att sätta upp i den angränsande hallen och ett rum till. Den vi slutligen föll för efter mycket letande var skenan Rail Spice Salt från Paulmann, www.paulmann.com. Gå in på deras hemsida, välj products, Rail systems, Rail Systems 12 V, Complete systems, så hittar du Salt längst ner. Själv föll jag pladask för den snygga dubbelskenan och Salt tyckte jag var den snyggaste spoten

Vi hittade den på Hornbach för strax över 2000, köpte den sen på Optimera för strax under. 6 spottar sammanlagt, 3 på var sida om transformatorn, och upp till 3,8 meter lång.

hälsningar Susanne
 
Cockaby: Hur långt ned från taket kommer slutet på spotten? Jag är nämligen på jakt efter något som inte bygger nedåt alltför mycket pga låg takhöjd..

Hls,
/Magnus
 
Nu har jag mätt med tumstocken här hemma, och spottarna slutar mellan 13-14 cm ner beroende på hurpass vinklade de är. Rälsen ligger 3 cm från taket. Så spottarna hamnar ju en bit ner ändå. Samtidigt så tycker jag att det känns som att de inte hänger ner så långt, tack vare att rälsen är så distinkt och nära taket och spottarna ganska glest placerade hos oss. Men så har ju vi 250 högt här så jag vet inte hur det ser ut vid lägre takhöjd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.