Ringhals 4 snart redo efter långt stopp.

Ska det verkligen ta 7månader att laga en tryckbehållare?

Och hur lägligt kommer inte stoppet på andra reaktorn. Känns som allt är planerat för att göda staten på mer pengar. Kanske kunde tagit bidragen som delades ut till att skynda på processen att laga och underhålla.
 
  • Gilla
OestlundJ
  • Laddar…
BirgitS
Finns inga reservdelar utan har tagit tid att tillverka en unik produkt.
 
Testa att köra sönder en större special industriväxellådan kan ta >1år att få fram.
 
D Daniel__s skrev:
Ringhals 4 snart redo efter långt stopp.

Ska det verkligen ta 7månader att laga en tryckbehållare?

Nu var det ju en tryckhållare som är en lite mer komplicerad tingest än bara själva tryckbehållaren. Att byta mycket stora värmeelement i en tryckbehållare i radioaktiv miljö är antagligen inte gjort i en handvändning.

Jag är snarast förvånad att det gick så fort. Om de hade sagt ett år, eller två så hade jag köpt det utan protest.
 
Istället för att lägga miljarder på bidrag och ta dom pengarna för att påskynda reperation skulle inte hjälpa? Låter orimligt :thinking:
 
D Daniel__s skrev:
Istället för att lägga miljarder på bidrag och ta dom pengarna för att påskynda reperation skulle inte hjälpa? Låter orimligt :thinking:
Nu förstår jag inte? Men det är inte alltid det hjälper med mer pengar. Det är ofta andra sektorer som är trånga i sådana här situationer. T ex att planera arbetet. "It takes nine months to make a baby. No matter how many women you assign to the task." som de säger "over there". Det är ju inte standardkomponenter som det ligger drivor av i ladorna direkt.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
O
D Daniel__s skrev:
Istället för att lägga miljarder på bidrag och ta dom pengarna för att påskynda reperation skulle inte hjälpa? Låter orimligt :thinking:
Jag tror du överskattar vilken betydelse Ringhals har för elpriset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.