sam2018 sam2018 skrev:
köpte du LN25 eller LN35?
Använder du din hero som huvudvärmekälla eller komplettering till huvudvärmekälla?
LN35, används som primär. Yta 115kvm i 1 1/2 plans timmerhus byggt 1820-1850, lite oklart byggår :D
 
Norrtull Norrtull skrev:
LN35, används som primär. Yta 115kvm i 1 1/2 plans timmerhus byggt 1820-1850, lite oklart byggår :D
Jag har frånluftvärmepump Nibe 320 p vattenburren som används primär. Så kanske LN25 räcker för mig för komplettring
Är din LN35 på dygnet runt?
Vår Nibe används för varmvatten
Vad använder ni för att varmvatten?
 
Norrtull Norrtull skrev:
Fick det förklarat så här. Mitsubishi är lik en Volvo, bara går och går. Kommer inte vara den med högst effektivitet men gå en livstid.
Köpte själv Hero 2.0.
Ångrar inte detta, mycket nöjd och orkar kalla vinterdagar utan för mycket avfrostning.
Llvp avfrostar ju som mest vid 0-5 grader. Blir torrt vid lägre temperaturer.
 
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
sam2018 sam2018 skrev:
Jag har frånluftvärmepump Nibe 320 p vattenburren som används primär. Så kanske LN25 räcker för mig för komplettring
Är din LN35 på dygnet runt?
Vår Nibe används för varmvatten
Vad använder ni för att varmvatten?
Vår är på hela kalla perioden av året. Kör lite kyla under varmaste del på sommaren.
Skulle köpa stora pumpen, känns som att hellre ha lite extra än att behöva ligga på maximal nivå.
Men kolla med någon som kan räkna på detta. Jag går endast på egna preferenser :crysmile:
 
  • Gilla
sam2018
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.