Just det, igår damp det ner ett erbjudande från folksam om att dom "bjöd" på ett larm och man tecknade ett 24mån/långt avtal med securitas á 229kr/mån. Är det något att ha?Jag skulle personligen inte välja bevakningstjänst då jag ser det som "onödigt" eftersom ett bra larm skulle räcka...men nu blir ju larmet liite billigare om man summerar alla kostnader...
mvh
M
ps.finns info om larmet på deras hemsida.ds
 
Beror på. Frågan är ju vem som igentligen säljer larmet. Är det folksam själva. Och om du skulle byta bolag. Godtar nästa bolag larmet som gödkänt?
Sen finns det andra larmcentraler. En av dom billigaste är nog Rapid larmcentral. 99 kr/mån för övervakat larm i sthm området och 79kr/mån i övriga landet. Det ingår dock inga fria utryckningar. Men därimot tar man fram en handlingsplan vid larm. Vem som skall ringas vem som kan besluta om utryckning osv.
 
Vi kommer att välja detta erbjudande eftersom det är Securitas med skyltar som man sätter upp och det är ett kännt företag. Vi bor i ett storstadsområde och det är en ökad trygghet man köper för 229:- med fria utryckningar.
Jag inbillar mig att tjuven hellre väljer ett hus utan larm men vill de göra inbrott så sker det ändå.
Viktigt att man kompletterar med andra inbrottsförebyggande åtgärder som t ex bra lås osv. Har man fönster på första plan bör man ha film på fönstret för att försvåra glaskross. Ha en siren gömd inomhus ogillar tjuvarna eftersom de då inte kan stänga av den och inte kan höra om det är någon som kommer.
Men som sagt Folksams erbjudande tycker vi är bra och du äger larmet efter 24 månader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.