Vad man tenderar att missa är att man tittar på en väldigt kort period. Sverige gick in i det här på en hög nivå.
 
  • Gilla
arkTecko
  • Laddar…
Jag tror att poängen var att den höga nivån var ett problem i sig. Och självförvållat.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Nu pratade jag inte om huspriser.
 
  • Gilla
Karl-Bertil Jonsson
  • Laddar…
Karl-Bertil Jonsson Karl-Bertil Jonsson skrev:
Väl skrivet: [länk]
Tja, det var väl en rimlig beskrivning av verkligheten..

Saknar väl lite djupare analys kanske, men det är ju svårt att sitta på andra sidan Atlanten och ha full insyn i svenska förhållanden...

Frågan är väl vad man kunnat gjort, förutom att minska/ta bort ränteavdraget under de här åren, både pandemin och nu kriget tror jag hade varit svårt att hantera annorlunda...
 
MultiMan
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, det var väl en rimlig beskrivning av verkligheten..

Saknar väl lite djupare analys kanske, men det är ju svårt att sitta på andra sidan Atlanten och ha full insyn i svenska förhållanden...

Frågan är väl vad man kunnat gjort, förutom att minska/ta bort ränteavdraget under de här åren, både pandemin och nu kriget tror jag hade varit svårt att hantera annorlunda...
Det är Nordsjön som ligger mellan Storbritannien (där The Guardian kommer från) och Sverige.

Dessutom:

Brett Christophers is a professor in the Institute for Housing and Urban Research at Sweden’s Uppsala University and author of Our Lives in Their Portfolios: Why Asset Managers Own the World
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Ok, Nordsjön, my bad.. (y):)

Jag får ärligt säga att jag missade texten om vem skrivit, jag läste och helt plötsligt tiggde de pengar..

Men om karln nu är professor på ett svenskt universitet tycker man ju att en djupare analys definitivt vore på sin plats? Och varför publicerar han inte i en svensk tidning?

Ska man vara krass så finns det ju ett politiskt syfte med att framställa Sverige/EU som sämre än UK...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.