Jobbar som snickare och har på senare tid funderat på att börja snickra hemifrån, mest för att jag tycker det är kul men man kanske också kunde tjäna en slant på kuppen.

Tror ni det finns något intresse för handgjorda möbler och var borde man lägga sig prismässigt?
 
  • Träsänk med öppen dörr, tom hylla inuti, beslag synliga, på mönstrad matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träbyrå med två lådor, i ett hemmiljö med geometrisk matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Börja med att kolla blocket kanske och se vad saker säljs för?

Prismässigt kan jag tänka mig att du får mer om du bygger modern design snarare än klassisk
 
  • Gilla
Civilpolisen och 1 till
  • Laddar…
Snyggt!

Gissar att det är enklare att få bra betalt för möbler om du gör dem måttanpassade på beställning för kunder än om du gör dem på spekulation, men å andra sidan så ökar ju även kraven på leveranstider etc. då.
 
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Jag tror att det är en väldig svår bransch. Men kanske att det finns ett behov av måttbeställda möbler i hög kvalité. Alternativt om du kan slå dig ihop med en designer och göra nyskapande saker. Då kan man också ta bra betalt tänker jag.
 
  • Gilla
Blausten
  • Laddar…
S
Jag tror ju att de absolut kan gå om du tittar på lite mer modern design. Även utemöbler i viss grad tror jag kan locka.
 
Som tidigare nämnt tror jag det är svårt att konkurrera med klassiskt stil och mot blocketpriserna.

Däremot om du tillverkar och säljer det som platsbyggda massivträ kök så finns det garanterat en marknad och pengar att hämta.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.