Är på jakt efter en laddbox som jag vill kunna stänga av via nätet/app. Tänker att om man swishar en slant vid uthyrning aktiverar jag uttaget.

Förhållandet för installation är optimalt med cirka 0.5m till centralen.

Har inget wifi och elvärme så risken finns att man blåser proppar alltså.

- Klara sig utan wifi
- Ska ha lastbalansering
- vara uppkopplad/Gå att stänga av på distans.

Ovan verkar stämma in på garo. Någon som vet om det stämmer med någon annan?
 
Är inte att skaffa bredband, fast eller mobilt, till en uthyrningsstuga en bättre lösning än att hitta en box som kommunicerar direkt på telefonnätet?

För egen del styr jag utöver laddboxen på landet även vv-beredaren, värmesystemet och ytterdörren via wifi. Och har då fördelen av ett (mobilt) bredband också. I synnerhet om man hyr ut till barnfamiljer där fri surf kanske inte är något som finns på varje telefon skulle jag se det som en stor uppsida också.

Jag förstår att det inte är ett svar på frågan du ställde, men kanske en alternativ lösning värd att beakta.
 
Easee och Zaptec finns med eSim, kan ju lägga till last balanserade. Easee går att deaktivera genom appen. Osäker på Zaptec, men skulle tro att funktionen finns där med.
 
Attitudeswe
Easee rapporterar använd laddenergi smidigt. Köper du med timpris så kan du räkna ut exakt elkostnad för laddningen. Men du kanske har månadsrörligt och tänker dig 3kr fast pris för laddning?

Med eSIMet i easee skulle du rent av kunna automatisera att slå av laddaren när förbetalda potten blivit för förbrukad - då kan den som hyr själv styra om han för hundringen vill få 30kWh dagtid eller 100kWh på natten...
 
Eldon Laddbox One Combo, Smart hemmapaket Förberedd med Monta och 4g-modem så kan du sätta en tariff för dina gäster, men även en annan tariff för andra som du vill låna ut laddning till exempelvis.
 
Attitudeswe
macgunde macgunde skrev:
Eldon Laddbox One Combo, Smart hemmapaket Förberedd med Monta och 4g-modem så kan du sätta en tariff för dina gäster, men även en annan tariff för andra som du vill låna ut laddning till exempelvis.
Allt det där kan en Easee home för 6500kr också om du har 2 olika RFID taggar en för gäster och en för grannar - vad kostar Eldons?
 
Easee har förbetalt "evigt" 4G abonnemang fungerandes redan vid leverans. Du kommer aldrig att märka någon skillnad mellan om den kopplar upp sig via ett WiFi eller om den använder sin 4G anslutning.
Allt som du kan behöva för ditt användningsfall finns direkt i Easee Home laddboxen tillsammans med Easee appen.
 
  • Gilla
knightjocke och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.