Jag tycker takhöjden är extremt viktigt för helheten. Vi kommer att ha 2,85 på undervåningen respektive 2,75 på övervåningen. Är det försent att ändra sig?

mvh
David
 
Hej!

Redan en höjning på 10cm märker man direkt man kommer in, 20cm gör väldigt mycket på totalintrycket!

Nu minns jag inte hur stor prisskillnad det var på +20cm, men det var inte mycket.
(i stort sett betalar man för det mera material som går åt)

 
HM-hus uppskattade att tilläggskostnaden för 10 cm extra i takhäöjd blev ca 5000.- för ett hus på 179 inkl garage. Helt rimligt anser jag. Det kan dock vara så att det är billigare hos dem då de bygger i lösvirke och kapar bräder på plats så att säga. Hus, som byggs på fabrik (storblocks väggar) dvs inte lösvirkeshus, kanske blir dyrare då de får ställa om sin produktion...????
 
Gosan skrev:
HM-hus uppskattade att tilläggskostnaden för 10 cm extra i takhäöjd blev ca 5000.- för ett hus på 179 inkl garage. Helt rimligt anser jag. Det kan dock vara så att det är billigare hos dem då de bygger i lösvirke och kapar bräder på plats så att säga. Hus, som byggs på fabrik (storblocks väggar) dvs inte lösvirkeshus, kanske blir dyrare då de får ställa om sin produktion...????

SKall du bygga med HM-hus, de verkar ha bra priser, vilken modell bygger du i så fall och vad blir priset.
 
Själv fick jag en offert på 20 kkr extra om vi ville ha högre höjd på nedervåningen för ett förprafibricerat modulhus.

Huset vi nu kommer att bygga har 2.80 i standardhöjd för bottenvåningen... är nästan för mycket, det blir myket volym att ventilera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.