Minnie Mesola
S Stefan1972 skrev:
Det bör påpekas att det som är i botten kan vara allt annat än pumpbar olja.........Ibland är det en hel del slam där. Sen är det inga svårigheter att få fyr på det heller. Släpade ut min som tur var först och skar ner på gården. men vid nå hörn då jag tog rondellen och matade på så tog det fyr och det brann med besked.
Ja. Därför skall tanken lutas sakta allt eftersom.
Om du behöver "mata på med vinkelslipen" för att det skall ta sig, ja då är det svårantänt.

Minnie
 
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Ja. Därför skall tanken lutas sakta allt eftersom.
Om du behöver "mata på med vinkelslipen" för att det skall ta sig, ja då är det svårantänt.

Minnie
nu menade jag väl inte så riktigt........menade bara att svetsarna var tjocka och jag tog vinkelslipen och körde igenom och då tog det fyr. Poängen är ju att så fort det kommer gnistor så kan det ju ta eld. Att säga att det är svårantändligt kan ju bli fånigt om nån tar fasta på det och kapar med nåt och har otur och man står inne och kanske inte ens rustat sig med hjälpmedel..........
 
C
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Om du behöver "mata på med vinkelslipen" för att det skall ta sig, ja då är det svårantänt.
Att "mata på med plasmaskäraren" lär dock knappast minska risken för antändning.
 
  • Haha
Minnie Mesola
  • Laddar…
Minnie Mesola
C cpalm skrev:
Att "mata på med plasmaskäraren" lär dock knappast minska risken för antändning.
Det har jag inte heller påstått.

Minnie
 
C
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Det har jag inte heller påstått.
Om man skall vara lite krass så påstod du i #6 att det nästan är omöjligt att tända eld på Diesel, och med tanke på att @nimhed frågar om han kan köra plasmaskäraren skulle det kunna missförstås som att även det skulle vara ett ofarligt alternativ.
 
  • Wow
Patrik V.
  • Laddar…
Minnie Mesola
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Tigersåg går utmärkt. Köp bara några blad i reserv så går det som en dans. Det är nästan omöjligt att tända eld på Diesel, förutom i Amerikanska filmer:D. Men töm och gör rent tanken hjälpligt, sedan är det bara att såga på. Så gjorde jag iallafall.
C cpalm skrev:
Om man skall vara lite krass så påstod du i #6 att det nästan är omöjligt att tända eld på Diesel, och med tanke på att @nimhed frågar om han kan köra plasmaskäraren skulle det kunna missförstås som att även det skulle vara ett ofarligt alternativ.
Nej.
Här är mitt hela inlägg ovan. Läs till punkt.
 
nimhed nimhed skrev:
Svårt när ens referensram är begränsad
om den inte är helt full eller helt tom så kan ju ju dunka dig till en referensram genom att gå nerifrån och upp när du dunkar ;)
 
Jag betalade 3000 kr för att rivningsfirma skulle fixa det inkl bortforsling. Det är det bästa beslutet jag tagit.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Jag sågade ner min på en kväll med tigersågen. Brandrisken är för stor med vinkelslip, skärbrännare etc.

Då var min tank dessutom rengjord innan
 
En ren tank kan inte brinna.
 
  • Gilla
ansic och 2 till
  • Laddar…
Måste nog snart också fimpa min gamla tank men hur är det egentligen, får man göra det själv och måste man anmäla det till kommunen? Anledningen att jag frågar är att flera firmor som gör det skriver att dom utfärdar skrotningsintyg.
 
B Bästerortarn skrev:
Måste nog snart också fimpa min gamla tank men hur är det egentligen, får man göra det själv och måste man anmäla det till kommunen? Anledningen att jag frågar är att flera firmor som gör det skriver att dom utfärdar skrotningsintyg.
Sågat ner 5 stycken , en till mig resten till kompisar och ingen har fått någon fråga om det.
 
  • Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
Tigersåg är både jobbigt och dyrt.
Själva sågen är billig att köpa, men det går fort blad för hundratals kronor.

En nibbler är inte beroende av hur hårt du trycker eftersom den avverkar material på ett annat vis.
Jag har en nibbler som klarar 7mm och den är överlägsen alla tigersågar när det gäller både kaphastighet och fysisk ansträngning när det gäller att kapa grovplåt.

Finns du i jämtland kan du få hyra den.
 
B Bästerortarn skrev:
Måste nog snart också fimpa min gamla tank men hur är det egentligen, får man göra det själv och måste man anmäla det till kommunen?
Vet kommunen om du har nån tank?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.