Hej!

jag fick erbjudande om att köpa billiga spånskivor från Termotech men har redan köpt det mesta på blocket för att sätta ihop ett golvvärme system från LK. Vet någon om Termotech spånskivorna fungerar med 22mm LK heatfloor? LK verkar köra 16mm slang?

Med vänlig hälsning,
Tom
 
Hej,

Står inför precis samma frågeställning. Fick du någon klarhet i om man kan lägga LK Floorheat 22 i Termotechs TG4 spårade golvspånskivor? Jag kommer köra LK-systemet för plåtar, slang, fördelare osv men för golvskivorna som är stora och tunga... ..så har den lokala snickaren, ( på ö i skärgården), avtal och frakt helst med Beijer för skivorna. Beijer för bara Termotech och Snickaren säger att skivorna är "samma".

Jag vill ju helst vara säker att det stämmer såklart..
Någon annan som vet/provat?
 
ballou ballou skrev:
Hej,

Står inför precis samma frågeställning. Fick du någon klarhet i om man kan lägga LK Floorheat 22 i Termotechs TG4 spårade golvspånskivor? Jag kommer köra LK-systemet för plåtar, slang, fördelare osv men för golvskivorna som är stora och tunga... ..så har den lokala snickaren, ( på ö i skärgården), avtal och frakt helst med Beijer för skivorna. Beijer för bara Termotech och Snickaren säger att skivorna är "samma".

Jag vill ju helst vara säker att det stämmer såklart..
Någon annan som vet/provat?
Jag har haft en mix av skivor från olika tillverkare och det funkar bra. Jag märker ingen skillnad annat än att sponten inte passar om man blandar skivor. Ta en bit 16mm slang och en stump av plåten och gå förbi Beijer och testa annars för säkerhets skull.
 
  • Gilla
ballou
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.