hade tänkt skaffa klinker i hall samt tambur. men firman som skulle lägga det sa att jag va tvungen att riva upp golvet eftersom jag har trägolv i hallen.

Nu har jag fått en offert från en firma angående rivning av golv och förstärkning av bjälklag samt nytt spån/gips golv + läggning av klinker plattorna

golvytan är på ca 8 kv

pris 27 600:- inkl. moms för arbetet plus material (ej klinkerplattorna dem har jag köpt av ett annat företag)
 
Hej,
Jag har också trägolv i hallen. Enligt mina golvkillar räckte det med en golvgipsskiva ovanpå trägolvet och sen på med klinker mm. Vet ej hur stabilt golv du har men jag tycker att det låter lite överdrivet. Om du har ett flytande trägolv eller om det sviktar så är det en annan sak. Den firman som förstärker golvet slår förmodligen bara kortlingar mellan reglarna i golvet. Lägger på en golvspånskiva/golvgips + 1 golvgips till. Detta klarar en normalhändig person själv (om du vill spara pengar). Skulle det vara så att det behövs någon extra stötta under bjälklaget så är detta inte heller svårt, kanske kan du ta dig in under krypgrunden till hall/tambur och sätta dit detta vid behov. Personligen tycker jag 27600 låter lite i överkant. Känns som du får betala mycket för golvförstärkningen. Klinkerläggningen skulle jag absolut inte betala mer än 1000kr kvm för.

OBS! Detta är mina personliga åsikter, jag är inte proffs på böjstyvhetskrav och plattsättning :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.