Det är inte fråga om att balken ska brista, bara att den böjer ner för mycket för att det ska anses acceptabelt. Det påverkar också de bjälkar som vilar på balken. Det finns andra här på forumet som är kunnigare och mer intresserade än jag när det gäller de juridiska aspekterna.
 
  • Gilla
xorocs
  • Laddar…
J justusandersson skrev:
Det är inte fråga om att balken ska brista, bara att den böjer ner för mycket för att det ska anses acceptabelt. Det påverkar också de bjälkar som vilar på balken. Det finns andra här på forumet som är kunnigare och mer intresserade än jag när det gäller de juridiska aspekterna.
Nej det förstår jag, men såklart det säkra före det osäkra. Om du kan deras namn så kanske du skulle kunna tagga dem i tråden tack? :)
 
Lite fredagssurfande hittade jag denna tråd. Måste ju ändå be om en uppdatering? Anmälde du dolt fel?
 
F Filipbs skrev:
Lite fredagssurfande hittade jag denna tråd. Måste ju ändå be om en uppdatering? Anmälde du dolt fel?
Kul!
Ja, vi anmälde till försäkringsbolaget men bestämde oss sen för att göra upp vid sidan om. Säljaren betalade material och jag monterade dit en ordentlig limträbalk. Torkade örtbuketter hängande från tak i veranda, tegelvägg, lantlig stil, fönsterluckor, inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
X xorocs skrev:
Kul!
Ja, vi anmälde till försäkringsbolaget men bestämde oss sen för att göra upp vid sidan om. Säljaren betalade material och jag monterade dit en ordentlig limträbalk. [bild]
Snyggt!
Vi har gjort samma lösning i vår trapp när vi tog bort en "bärande" stolpe. Visade sig med facit i hand att det var för klent byggt från början. 70-talsskräp i vårt fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.