L Leif i Skåne skrev:
Det där kan inte funkar tillsammans!!!
Det är ”kaka på kaka”
Antingen PLEJD controllers och då styr man på ingång 0/1-10.
Eller PLEJD För DALI Och då styr man på ingång för DALI.

[länk]
Du har fel. Läs bruksen så ser du att den går att fasdimra, push eller dali. Bara att välja en av dem.
 
G Grod4n skrev:
Du behöver inte jord dock är Plejds trådlösa tryckknapp just en trådlös tryckknapp så man kan inte koppla något i den. Kopplar du med en CRT istället så kan du använda din trådlösa tryckknapp. Hade varit bättre om du frågat här innan du köpt dina grejer eller ringt en elektriker.
Han behöver ingen CRT även om den förmodligen hade fungerat bättre. Drivern går även att fasdimra.
 
  • Gilla
Grod4n
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Han behöver ingen CRT även om den förmodligen hade fungerat bättre. Drivern går även att fasdimra.
Japp såg nu att han kan köra sin dim med.
Men hade jag gjort det från början så hade jag kört CRT eller Dali tror det blir bättre kurva då.
Dock rekommendera jag nog ändå att ringa en elektriker för han har ju rätt klara inkopplingsanvisningar men får ändå inte ihop det.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
G Grod4n skrev:
Du behöver inte jord dock är Plejds trådlösa tryckknapp just en trådlös tryckknapp så man kan inte koppla något i den. Kopplar du med en CRT istället så kan du använda din trådlösa tryckknapp. Hade varit bättre om du frågat här innan du köpt dina grejer eller ringt en elektriker.
Ja det är ju en trådlös variant jag vill ha som jag har tänkt ha liggandes på soffbordet...var o köpte hos en grossist så dom borde ju veta något så när vad jag ska ha kan jag tycka....
 
P ptlf skrev:
Ja det är ju en trådlös variant jag vill ha som jag har tänkt ha liggandes på soffbordet...var o köpte hos en grossist så dom borde ju veta något så när vad jag ska ha kan jag tycka....
Bara för att dom jobbar på en grossist behöver dom inte ha kunnande om el.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
G Grod4n skrev:
Japp såg nu att han kan köra sin dim med.
Men hade jag gjort det från början så hade jag kört CRT eller Dali tror det blir bättre kurva då.
Dock rekommendera jag nog ändå att ringa en elektriker för han har ju rätt klara inkopplingsanvisningar men får ändå inte ihop det.
Med bra hjälp om var jag ska koppla går det ju utan elektriker också Är man inte utbildad är det kanske svårt förstå ritningar men får jag tydlig hjälp borde jag ju få till det o det är väl forum till för....är ju inte direkt inne i en elcentral jag vill ha kopplingshjälp
 
P ptlf skrev:
Med bra hjälp om var jag ska koppla går det ju utan elektriker också Är man inte utbildad är det kanske svårt förstå ritningar men får jag tydlig hjälp borde jag ju få till det o det är väl forum till för....är ju inte direkt inne i en elcentral jag vill ha kopplingshjälp
Är väl samma spänning där som i centralen?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Den här kopplingen är inte svår och det verkar som du kopplat rätt enligt bilderna. Har du skapat ett konto hos Plejd och ser du dina två enheter i appen? Om inte måste du göra det för att du ska kunna använda Plejdprodukterna.
 
G Grod4n skrev:
Är väl samma spänning där som i centralen?
Nä i centralen har jag 400v o här har jag bara 230v o 24 på andra sidan
 
Müssli Müssli skrev:
Den här kopplingen är inte svår och det verkar som du kopplat rätt enligt bilderna. Har du skapat ett konto hos Plejd och ser du dina två enheter i appen? Om inte måste du göra det för att du ska kunna använda Plejdprodukterna.
Jo jag har appen o ser både dimmer o tryckknapp och minns jag rätt nu så skulle jag plussa uppåt i appet så listen skulle börja lysa o det skulle vara lägsta dimmernivå men trots jag stegade upp mycket tändes den inte
 
P ptlf skrev:
Nä i centralen har jag 400v o här har jag bara 230v o 24 på andra sidan
P ptlf skrev:
Nä i centralen har jag 400v o här har jag bara 230v o 24 på andra sidan
Du har 230 fas nolla och 400 mellan faserna.
Men visst 230 är ju lugnt att leka med så länge det inte är 400 :crysmile:(y)
 
  • Ledsen
Dilato
  • Laddar…
Plejd led75 borde väl fungera ypperligt här?
 
P ptlf skrev:
Jo jag har appen o ser både dimmer o tryckknapp och minns jag rätt nu så skulle jag plussa uppåt i appet så listen skulle börja lysa o det skulle vara lägsta dimmernivå men trots jag stegade upp mycket tändes den inte
Du måste först lägga till ledstrippen på rätt sätt. Sen kommer det finnas ett reglage att dimra med. När du fått igång det kan du lägga till knappen och dimra med den också.
 
P ptlf skrev:
Jo jag har appen o ser både dimmer o tryckknapp och minns jag rätt nu så skulle jag plussa uppåt i appet så listen skulle börja lysa o det skulle vara lägsta dimmernivå men trots jag stegade upp mycket tändes den inte
Gick du hela vägen till 100% utan att den tändes upp?
 
Müssli Müssli skrev:
Du måste först lägga till ledstrippen på rätt sätt. Sen kommer det finnas ett reglage att dimra med. När du fått igång det kan du lägga till knappen och dimra med den också.
Var handhavande fel i appen, när jag skulle ställa in lägsta dimmernivå hade jag inte gått upp tillräckligt i % för tändes när jag var uppe i 20% så nu fungerar det!
Dock vet jag inte om jag såg reglaget i appen men får lära mig eftersom o sätta mig in i det här med plejd, Tack för hjälpen! En man på TV-skärmen, vit skjorta, uppmärksam blick, SVT1-kanal, mörkt rum, TV-bänk med elektronik under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.