Duschhörna eller duschvägg med draperi?

  • Duschvägg med draperi

    0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    6
Hej.
Jag ska helrenovera mitt pyttelilla badrum snart och är kluven i valet mellan duschvägg med draperi eller duschhörna. Enligt måtten får jag plats med en duschhörna med måtten 700×700.
Bifogar en bild där ni ser den brutalt fula duschkabinen som står i badrummet i dag.
Badrummet kommer att bli helkaklat, både golv och väggar. Elementet kommer att tas bort och ersättas med golvvärme.
 
  • Ett badrum med toalett, duschhörna, fönster, radiator, och förvaringshyllor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
S sa74 skrev:
Bifogar en bild där ni ser den brutalt fula duschkabinen som står i badrummet i dag.
Det där är i och för sig ingen duschkabin, utan just en "duschhörna". Förstår att du är ute efter något snyggare, men skjutdörrar har också sina fördelar (framför allt att dörrarna inte behöver något "manöverutrymme").

Draperi går bort i en liten dusch enligt mitt tycke och smak eftersom draperiet tenderar att sugas in en bit i duschutrymmet när man duschar varmt och ett blött draperi är inte skönt mot kroppen.
 
C cpalm skrev:
Det där är i och för sig ingen duschkabin, utan just en "duschhörna". Förstår att du är ute efter något snyggare, men skjutdörrar har också sina fördelar (framför allt att dörrarna inte behöver något "manöverutrymme").

Draperi går bort i en liten dusch enligt mitt tycke och smak eftersom draperiet tenderar att sugas in en bit i duschutrymmet när man duschar varmt och ett blött draperi är inte skönt mot kroppen.
Du har rätt, det är ingen duschkabin, men en sorts inbyggd duschhörna med upphöjt golv. Skjutdörrar samlar smuts i skenorna och är i mitt tycke, svåra att hålla rena. Vill försöka undvika allt med skenor/glipor, tänker jag.
 
C
S sa74 skrev:
Vill försöka undvika allt med skenor/glipor, tänker jag.
Du funderar på någon variant av vikväggar då, antar jag?
 
BirgitS
Har du kollat något på U-duschar?
Sådana gör att det går att utnyttja utrymmet framför fönstret till duschen utan att fönstret blir blött?

Kan du göra en ritning med badrummet sett ovanifrån med mått på alla väggar?
 
C cpalm skrev:
Du funderar på någon variant av vikväggar då, antar jag?
Ja, så kanske de heter, men är öppen för olika förslag. Är inte så insatt i alla produkter som finns
 
BirgitS BirgitS skrev:
Har du kollat något på U-duschar?
Sådana gör att det går att utnyttja utrymmet framför fönstret till duschen utan att fönstret blir blött?

Kan du göra en ritning med badrummet sett ovanifrån med mått på alla väggar?
Aldrig hört talas om U duschar ska kollas upp. Tack för tipset. Kan nog göra nån sorts enklare ritning, men tänker att jag börjar reka lite först
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.