I samband med olika sökningar på nätet händer det att jag stöter på kanaler med personer som visar imponerande kunskaper och genuin skicklighet. Ofta är det också kombinerat med klurighet och tips som är fascinerande att titta på och även kan komma till användning i ens egna försök som hantverkare.

Min senaste upptäckt är Backby-Anders på youtube som trots förlamning visar otroliga projekt.
Det senaste handlar om ett litet vindkrafverk

Tidigare har jag även refererat till en annan favorit
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
R
BerraBo BerraBo skrev:
I samband med olika sökningar på nätet händer det att jag stöter på kanaler med personer som visar imponerande kunskaper och genuin skicklighet. Ofta är det också kombinerat med klurighet och tips som är fascinerande att titta på och även kan komma till användning i ens egna försök som hantverkare.

Min senaste upptäckt är Backby-Anders på youtube som trots förlamning visar otroliga projekt.
Det senaste handlar om ett litet vindkrafverk [media]
Tidigare har jag även refererat till en annan favorit [media]
Ledsen, men jag ser varken imponerade kunskap, genuin skicklighet, eller någon "klurighet" i videon. Han snurrar en liten generator med en borrmaskin och får ut ström. Jag menar inte att vara otrevlig, men gäsp.
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Ledsen, men jag ser varken imponerade kunskap, genuin skicklighet, eller någon "klurighet" i videon. Han snurrar en liten generator med en borrmaskin och får ut ström. Jag menar inte att vara otrevlig, men gäsp.
Titta på övriga videor så kanske du hittar något som passar dej bättre. Finns stort urval på hans sida.
 
Det beror väl på vad som är normal nivår för en själv.
När man själv timrar och snickrar möbler och reparerar tråbåtar och svetsar både vanligt järn och gjutjärn och smider och bygger snedgärdsgårdar och murar och gjuter babbitslager och slipar betonggolv och renoverar gamla maskiner och någon gång totalrenoverar en traktormotor och lindar om någon brunnen elmotor då är det mesta som syns på yoube inte så speciellt.

Här är en av få riktigt imponerande filmer på youtube:
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Det beror väl på vad som är normal nivår för en själv.
När man själv timrar och snickrar möbler och reparerar tråbåtar och svetsar både vanligt järn och gjutjärn och smider och bygger snedgärdsgårdar och murar och gjuter babbitslager och slipar betonggolv och renoverar gamla maskiner och någon gång totalrenoverar en traktormotor och lindar om någon brunnen elmotor då är det mesta som syns på yoube inte så speciellt.

Här är en av få riktigt imponerande filmer på youtube:
[media]
Tack för ditt exempel.
Jag har också stött på många trådar från typ Asien med imponerande handlag och exempel på återvinning som får tom miljöpartister att rodna.
Hoppas det är fler som följer ditt exempel och tipsar om gott handlag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.