Hej,

Jag vill ställa en router i mitt fristående garage. Finns tomrör ut från huset så lätt att dra kabeln men hur klarar den kylan? Blir kanske -7 om det är riktigt kallt under lång tid.
 
Det bli nog inga problem alls, men har du verkligen-7 i garaget?
 
Ja det kan det bli när det är kallt ihållande på senvintern, det händer ju inte varje år men det är väl dimensionerande temperatur.

Så du tror inte att det blir problem även om man köper en standard produkt?
 
Nej, inte så länge routern är igång.

Ett större problem är antagligen WiFi-täckningen inomhus.
 
K KrippeK skrev:
Ja det kan det bli när det är kallt ihållande på senvintern, det händer ju inte varje år men det är väl dimensionerande temperatur.

Så du tror inte att det blir problem även om man köper en standard produkt?
Nej det tror jag inte den värme den generar borde räck för att hålla den igång, annars får du väl ställa in en frostvakt som håller över nollan.
 
  • Gilla
Nerre
  • Laddar…
Det är inte ett problem. Dra en sladd och montera en AP i garaget (inte en router), konstigare än så är det inte.
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är inte ett problem. Dra en sladd och montera en AP i garaget (inte en router), konstigare än så är det inte.
Dessa har dessutom oftast bättre radio i sig.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
@
K KrippeK skrev:
Hej,

Jag vill ställa en router i mitt fristående garage. Finns tomrör ut från huset så lätt att dra kabeln men hur klarar den kylan? Blir kanske -7 om det är riktigt kallt under lång tid.
Skulle köra på en AP för utomhusbruk. Förutom kyla så behöver den klara fukten ..
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
@
A A-Man_08 skrev:
Det bli nog inga problem alls, men har du verkligen-7 i garaget?
Alla bor inte i Stockholm ;)
 
  • Gilla
jonaskop
  • Laddar…
Jag har ett gäng wifi web-kameror för inomhusbruk som sitter utomhus, under tak.
Inga problem på vintern.

/Höghus
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
@ @ndreas skrev:
Skulle köra på en AP för utomhusbruk. Förutom kyla så behöver den klara fukten ..
Fukt är inga problem, värmen den producerar håller borta även fukt.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Fukt är inga problem, värmen den producerar håller borta även fukt.[/QUOTE

Det låter bra. Jag har en AP så får dra ut kabel, hade faktiskt inte tänkt på att den också hade ethernet port.
 
Har en sådan i ett skjul. Stått där i flera år och den bara tuffar på. Är den igång, räckier värmen för att hålla den torr.
 
Kolla spec, exempel på min router

Skärmbild av en webbsida som visar specifikationer för MikroTik routermodell RB4011iGS+RM, med prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.