Hejsan.

Jag håller på att granska offerter från en rörmokare och en elektriker. Vi har kommit förbi den tråkiga diskussionen om material och nu funderar jag om timkostnader.

Vad är i dagsläget timkostnader för en elektriker respektive rörmokare på Värmdö/Stockholm?
 
Mälardalen har jag koll på i större stad.
Elektriker 595
Rör 620
Målare 600
Snickare 495

plus moms

minus ev ROT
 
V
Lars-Göran Lindström Lars-Göran Lindström skrev:
Hejsan.

Jag håller på att granska offerter från en rörmokare och en elektriker. Vi har kommit förbi den tråkiga diskussionen om material och nu funderar jag om timkostnader.

Vad är i dagsläget timkostnader för en elektriker respektive rörmokare på Värmdö/Stockholm?
Fungerar de inte så att är dem för dyra så får du tacka för dig och leta vidare tills du hittar en hantverkare i din prisklass.

Finns det "dags tim peng" ?
 
O
Lars-Göran Lindström Lars-Göran Lindström skrev:
Hejsan.

Jag håller på att granska offerter från en rörmokare och en elektriker. Vi har kommit förbi den tråkiga diskussionen om material och nu funderar jag om timkostnader.

Vad är i dagsläget timkostnader för en elektriker respektive rörmokare på Värmdö/Stockholm?
De dyraste hantverkarna brukar vara de med lägst timpriser!
 
V
O Ossian K Olsson skrev:
De dyraste hantverkarna brukar vara de med lägst timpriser!
Det är de sällan någon förstår förrän det är försent. Då dyker de upp en ny tråd !
 
Priserna kan skilja sig ganska mycket, även inom en stad. Det såg vi när vi gjorde den här undersökningen av priser på snickare, målare, elektriker, römokare och plattsättare för ett halvår sedan: https://www.byggahus.se/priser-pa-snickare-malare-elektriker-rormokare

Rörmokare i Stockholm: 687,50-743,75 kr (mellan 637,50-978 kr/h i landet)
Elektriker Stockholm: 750-772 kr/h (mellan 625-875 kr/h i landet)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.