Hej,

Jag håller på med ett projekt i skolan och vore tacksam om så många som möjligt kan hjälpa mig att besvara korta frågor kring sin upplevelse av att anlita hantverkare.
Det är 6 frågor och tar endast 30 sekunder.

Tacksam för all hjälp!

https://forms.gle/VEv1y4BZMgVbPGhW8

/ Oscar
 
  • Gilla
Jochi
  • Laddar…
BirgitS
Jag kan inte svara på första frågan för det finns inget lämpligt alternativ för någon som anlitar en hantverkare med några års mellanrum, det är ju vare sig 1-3 gånger per år eller aldrig.
 
  • Gilla
Dsl och 1 till
  • Laddar…
Samma här, jag anlitar bara hantverkare när något gått sönder som jag inte får eller kan laga själv, vilket typiskt varit en gång var fjärde år.
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
oscdav oscdav skrev:
Hej,

Jag håller på med ett projekt i skolan och vore tacksam om så många som möjligt kan hjälpa mig att besvara korta frågor kring sin upplevelse av att anlita hantverkare.
Det är 6 frågor och tar endast 30 sekunder.

Tacksam för all hjälp!

[länk]

/ Oscar
Nu har jag besvarat dina frågor, efter bästa förmåga, ska sägas. Har inte din lärare/mentor/handledare haft synpunkter på dina frågeställningar och svarsalternativ?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Nu har jag besvarat dina frågor, efter bästa förmåga, ska sägas. Har inte din lärare/mentor/handledare haft synpunkter på dina frågeställningar och svarsalternativ?
Hej!

Uppskattar att du tog dig tiden att besvara frågorna :)
Nej det har dom inte, men jag tar gärna emot kritik på hur jag kan förbättrade frågorna! :)
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag kan inte svara på första frågan för det finns inget lämpligt alternativ för någon som anlitar en hantverkare med några års mellanrum, det är ju vare sig 1-3 gånger per år eller aldrig.
Tack för att du tar dig tiden att hjälpa mig! :)

Då kan du svara med 1-3 ggr per år :)

Uppskattar hjälpen!
 
D Dilato skrev:
Samma här, jag anlitar bara hantverkare när något gått sönder som jag inte får eller kan laga själv, vilket typiskt varit en gång var fjärde år.
Hej!

Uppskattar att du tar dig tiden att hjälpa mig med detta! :)
Då kan du fylla i 1-3 ggr per år :)
 
oscdav oscdav skrev:
Hej!

Uppskattar att du tog dig tiden att besvara frågorna :)
Nej det har dom inte, men jag tar gärna emot kritik på hur jag kan förbättrade frågorna! :)
Okej...
Fråga 1: Korrekturläs! "Hur MÅNGA gånger per år", osv. Annars bra.
Fråga 2: Svårt att förstå vad du är ute efter med din fråga, det är underförstått att det önskvärda svaret är att kommunikationen går ut på att hantverkaren informerar hela tiden. Det finns inget svarsalternativ för den som tycker att hantverkaren får sköta sitt, och inte behöver ringa stup i kvarten.
Fråga 3: För få svarsalternativ. Antingen precis klart i tid och på kronan enligt offerten - eller också litar man helt på hantverkaren. Jag tycker inget av dem är riktigt bra, vad svarar den som litar på att hantverkaren blir klar ungefär i tid?
Fråga 4: Bristfälliga svarsalternativ igen. Vad svarar den (t ex jag) som sällan eller aldrig tar in offerter? Vad svarar den som får jobbet utfört billigare och snabbare än offerten?
Fråga 5: Tydlig och bra fråga!
Fråga 6: Konstig fråga; "Hade du känt dig tryggare om du betalade hantverkaren när projektet var färdigt enligt tidsramen och offerten?" Frågeställningen förutsätter att jag som kund känner mig otrygg, betalar i förskott och får en saltad faktura för ett försenat jobb.

Nu har jag tydligen sågat enkäten jäms med fotknölarna, men lite uppmuntran också: Bra tänkt med enkäten! Det är ett väl omdiskuterat ämne, speciellt här på forumet!
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.