Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 3 andra personer som har gjort quizet "Kan du snickaren?"


Det märks att jag inte har anlitat några utländska snickare...
 
Redigerat:
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 0 andra personer som har gjort quizet "Kan du snickaren?"

Friskt gissat!
 
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 4 andra personer som har gjort quizet "Kan du snickaren?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är OK för quizet "Kan du snickaren?"

Som ofta så är det inte sakkunskap utan allmänbildning som gör att man får lite poäng. Men hade fel på "ebenist" eftersom jag tog för givet att det var en snidare av ebenholst.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 111 andra personer som har gjort quizet "Kan du snickaren?"
Polska var inte min bag :D
 
Jag fick 5/10 rätt, vilket är bättre än 27 andra personer som har gjort quizet "Kan du snickaren?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 145 andra personer som har gjort quizet "Kan du snickaren?"
 
Var väl Jesus styvfarsa som var snickare?
 
  • Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Jesus farsa byggde en hel värld på 6 dagar. Så någon form av hantverkare var han iallafall.
 
  • Gilla
  • Haha
Mellanbarn och 1 till
  • Laddar…
Med tanke på hur många som heter Jesus så borde någon av dem ha en far som är/var snickare.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 212 andra personer som har gjort quizet "Kan du snickaren?"
Jag behöver tydligen förbättra mina färdigheter i polska språket
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 213 andra personer som har gjort quizet "Kan du snickaren?"
 
Fury
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 236 andra personer som har gjort quizet "Kan du snickaren?"

:coffee:
 
Jag fick 3/10 rätt, vilket är bättre än 6 andra personer som har gjort quizet "Kan du snickaren?"

Huh?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.