pacman42 pacman42 skrev:
[bild]

Kvällspromenad där jag bor. Notera även Jupiter och Venus uppe till vänster, samt en enda kanotist på vattnet under dessa.
Vacker bild, men jag är nog lite halvblind.. ser inte detaljerna du nämnde? :thinking:
 
j.f.s
Du måste zooma ordentligt så ser du två ljusa prickar på himlen (y)

Tog mig friheten att markera på bilden
 
  • Solnedgång vid havet, färggradienter i himmeln, siluett av kustlinje, kontraster, lugnt vatten, flygplansspår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Ulltand och 4 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
[bild]

Kvällspromenad där jag bor. Notera även Jupiter och Venus uppe till vänster, samt en enda kanotist på vattnet under dessa.
Såg Jupiter och Venus tydligt i onsdags och konstaterade först till min fru "parkör flyget till Bromma och Arlanda nu?".
 
j.f.s j.f.s skrev:
Du måste zooma ordentligt så ser du två ljusa prickar på himlen (y)

Tog mig friheten att markera på bilden
Tack för editeringen, jag skulle just göra samma övning.

De syns väldigt tydligt när jag använder bilden som bakgrundsbild i mina Teams-möten...

Mobiltelefoner har väldigt dålig kontrast då upplösningen är större än vad ögat normalt kan uppfatta, så också på många datorskärmar. Jag underskattade helt enkelt hur väl de skulle synas för er...
 
  • Gilla
j.f.s
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Såg Jupiter och Venus tydligt i onsdags och konstaterade först till min fru "parkör flyget till Bromma och Arlanda nu?".
Såg att det var någon som hade frågat på Facebook och trodde det var ett ufo...
 
Så länge man inte vet vad det är så är det väl per definition ett UFO?
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Du måste zooma ordentligt så ser du två ljusa prickar på himlen (y)

Tog mig friheten att markera på bilden
Kollega kallade dom för ryska eller kinesiska spionsatelliter, med glimten i ögat. ;)(y)
 
  • Haha
j.f.s
  • Laddar…
Om det syns på himlen så kan man väl misstänka att det flyger eller svävar?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Polisen fick massor med samtal...
 
Anna_H Anna_H skrev:
Polisen fick massor med samtal...
jag tycker det är tragiskt att massor av s.k. intelligenta människor ringer till polisen, utan att först försöka ta reda på vad det är. Dessutom förekommer detta fenomen vart tredje år, mer eller mindre tydligt.
 
  • Gilla
Ulltand och 4 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
jag tycker det är tragiskt att massor av s.k. intelligenta människor ringer till polisen, utan att först försöka ta reda på vad det är. Dessutom förekommer detta fenomen vart tredje år, mer eller mindre tydligt.
Rädslor är sällan varken logiska, intelligenta eller nått annat.. mer en instinkt man inte alltid kan kontrollera - och om man inte vet vad något är eller om man inte förstår det.. så skapar det oro och rädsla.. och med tanke på hur många människor som är ensamma.. som inte har någon att prata med när de blir rädda.. de vill ha förklaring "nu".. och då ringer de "staten" (vilken del som passar dem, som de tror kan ge svar)

Det är dock olyckligt att det drabbar fel avdelningar, pga fel anledningar..
 
trähandtag trähandtag skrev:
jag tycker det är tragiskt att massor av s.k. intelligenta människor ringer till polisen, utan att först försöka ta reda på vad det är. Dessutom förekommer detta fenomen vart tredje år, mer eller mindre tydligt.
Ja vad var det för fel på Google just denna kväll?:D
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Landlig väg delar sig nära sten och fält under klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmavid :)
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
4774
mexitegel mexitegel skrev:
[bild] [bild]
Ååh vad vackert
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.