I morse kl 05:40 stod Eksjöhus lastbil redo att lasta av på vår tomt, några timmar senare var den tom och nästa lastbil körde fram för att lasta av garaget. Byggarna har knackat ihop huset och garaget, och i skrivande stund spikas takpapp.
De är hur effektiva som helst, kolla in bilderna!

http://hem3.passagen.se/vobby/
 
Kul!!! de verkar hamra på duktigt! En fråga bara, det ser ut som "gamla" versionen av Lyckan. Beställde ni den modellen specifikt eller?
 
Ehh vadå, finns det en ny version? Vad är det för skillnad isåfall?
 
Äh, det är bara lite detaljer. Sidofönsterna brevid vinkeln sitter på sidan om vinkeln numera. På framsidan har de bytt spröjsen och tagit bort de där "grejorna" under fönstrena i köket och ersatt med brädor istället. Det är väl det ungefär.
 
Ok, Men jag tycker att de sitter på sidan om vinkeln, eller?
Är det inte ett special du har sett då, med ändringar gjorda av husköparen?

Vi har inte sagt till om något iallafall, utan beställde ett lyckan m. vinkel.
 
  • res5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Får man fråga vad huset kostade?
 
Ja där ser man. Men den där bilden har jag utskriven sedan förra hösten, så den är långt ifrån ny.
På våra ritningar är sidofönstren utritade som på byggsatsen, hur är det på dina ritningar?

Trappan ingår, fast en lite mindre modell så vi lade till 80 cm på den. På standardtrappan får du stiga ner från trappan när du öppnar dörren vilket vi tyckte var lite onödigt. I standard slutar trappan strax utanför stolpen (Syns inte på våra bilder då den inte är monterad ännu.
 
pejida skrev:
Får man fråga vad huset kostade?
Huset kostar 1151000:- sen tillkommer entreprenaden som får oss uppgick till drygt 850000:- samt tomt, VA, lagfarter m.m.
Totalt ca 2,4 M
 
Hej igen, jo på våra ritningar är det "nya" modellen. Vi gjorde väl första beställningen i mars vill jag minnas.
 
Jag har roat mig idag med att åka och kika på tre st lyckan med vinkel, alla byggda iår. Samtliga har detta lilla fönster på huskroppens vägg. Men då är ju alla dessa tre beställda före mars vill säga.
Lägg gärna upp en ritning här så jag får se hur det ser ut!
 
Hej igen
Bifogar en bild...
 
  • lyckan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kollade förresten första beställningen och den är från januari.
 
Ja se där ja!
Det är ju så snyggt med valmtak, men tyvärr valde vi bort det. Allting tenderade att kosta så nånstans fick vi snåla in.
Du har också beställt till en extradörr i sovrummet va?
Den var inritad på våra kartor också, men de upplyste om att det var tillägg...som allt annat.
Var ska du bygga din?
 
Dörren från sovrummet ingick från början(inget tillägg), jag bygger i Örebro (vi har ju varit i kontakt tidigare, du maila mig energiberäkningen)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.