Genaugenau Genaugenau skrev:
Det låter tryggt angående ”viktiga är hur stommarna är uppsatta och stabila” har du gjort något extra än monterat stommarna enligt Ikeas instruktion och utöver det skruvat i skivan baktill?
Inget annat.
 
  • Gilla
Genaugenau
  • Laddar…
Genaugenau Genaugenau skrev:
Har gått i tankarna att ställa min TM på en metodstomme (överskåpet). Har ni förstärkt era på något sätt eller klarar de vikten från en TM på 57kg + tvätt och vatten?

Mycket fin inspiration här!
Packa inte in för mycket tunga grejer i skåpen under så.. varje ben stödjer väl upp till 125 kg styck om jag inte minns fel.. valde själv (jag är lite en "hängslen o livremsperson") att ställa dem på tre skåp.. så det frestade på mindre (i rörelse o vikt) på stommarna under (även om de eg klarar belastningen!).. vi valde dock att dela benen mellan stommarna.. hade jag velat ha dubbla hängslen... hade jag valt till 4 sep ben extra under också hehe..

:)

OBS - Kan skilja mellan benen.. men de vi använde var deras klassiska "plast" som göms under bänkarna..
 
  • Gilla
Genaugenau
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Packa inte in för mycket tunga grejer i skåpen under så.. varje ben stödjer väl upp till 125 kg styck om jag inte minns fel.. valde själv (jag är lite en "hängslen o livremsperson") att ställa dem på tre skåp.. så det frestade på mindre (i rörelse o vikt) på stommarna under (även om de eg klarar belastningen!).. vi valde dock att dela benen mellan stommarna.. hade jag velat ha dubbla hängslen... hade jag valt till 4 sep ben extra under också hehe..

:)

OBS - Kan skilja mellan benen.. men de vi använde var deras klassiska "plast" som göms under bänkarna..
Jättebra att känna till! I mitt fall handlar det om en maskin och endast en stomme, men klarar de125kg bådar det ju gott. Hade nog satt vinkeljärn framtill i varje fall för att hindra att den rör sig över kant.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Genaugenau Genaugenau skrev:
Jättebra att känna till! I mitt fall handlar det om en maskin och endast en stomme, men klarar de125kg bådar det ju gott. Hade nog satt vinkeljärn framtill i varje fall för att hindra att den rör sig över kant.
Min plan var från början att sätta en liten list längst fram på bänkskivan.. men det blev inte av när vi bytta bänkskiva! (ville inte förstöra det estetiska totalt.. i min nya fina tvättstuga)

Så de står bara där på bänkskivan..har gjort i ett par år utan att röra sig (y)

På sätt och vis var det bra (att det inte kom dit en list) för de har gärna filter längst ner på maskinerna (iaf våra).. så man måste liksom ta bort sockeln/fälla ner den eller öppna nått fack för att komma åt.. och då hade min tilltänkta list varit lite i vägen (nu när jag behövde rensa var det inga problems!)
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.