En till dörrfråga. Vad väljer ni för innerdörrar? Massiva (målade) trädörrar eller formpressade i "annat" material? Slitstyrka? Utseende?
 
Massiva vita trädörrar. Mindre för utseende och hållbarhet - mer för känslan när man använder dörren. En "riktig" dörr andas kvalitet genom att både låta och kännas (tyngden) rätt.

Fast gratis är det ju inte....
 
Det beror på ju på stilen på huset tycker jag.
Vi har snickargjorda massiva trädörrar som skall målas vita. Jag för min del tycker att dörrarna är oerhört viktiga detaljer i ett hus, både ytter- och innerdörrar. Idag har man så få innerdörrar så priset kan knappast spela så stor roll. Jag rekommenderar dig att välja de finaste dörrarna du hittar, du kommer att använda dem och se dem alla dagar resten av ditt liv.
 
Håller med Pius. Skippa masoniten, MDF:en och det där andra. Skaffa en trädörr. Finns det något tristare än en dörr på 80x200 som väger ingenting och låter som en tom lådan när man knackar på den?
 
Hemmakatten
Vi har massiva, vitmålade, enkla dörrar, helt släta från Dooria. Inga dörrfoder. Passar utmärkt till väggarna och resten av huset. Massiva dörrar var ett självklart val för oss både i de vanliga innerdörrarna och i skjutdörrarna. Håller helt med MathiasS. Dessutom blir det bättre ljuddämpning. Kostnaden för massivträtillägget var dyrare än själva dörren, men eftersom vi ville ha de enklaste, släta dörrarna blev kostnaden ändå inte särskilt mycket.
 
Vi har påbörjat ett utbyte av innerdörrarna i huset, valde att sätta Swedoor´s Compact, en formpressad dörr med massiv kärna, fint tyngd i princip samma som en trädörr, mycket bra ljuddämpning och väldigt fin yta på lackeringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.