Bytte syllstockar och allt sågsån rann ut... behöver snabbt in med ny isolering....lösull fastnar lätt om de sprutar in det...hörde att det går att spruta in frigolit spån....Nån som vet var jag vänder mig och /eller har erfarenhet av det

läste också om lösull av återvunnen tidningspapp (Warmacel) erferenheter av detta mottages också tacksamt...
tack.
 
Hejsan..
Återvunnen tidningspapp finns i flera olika märken. Den går under isolerings typsen som kallas Cellulosa isolering.

Naktdelen med den typen av isolering är att den är lite dyrare änn miniralulls isolering. Dock så kan den fånga upp & avge fukt på samma sätt som din sågspån. Det är alltså välldigt lik ditt sågspån du har i dag. Isolerings värdet är i stort sätt lika bra som Miniralull.

Figolit (cellplast) finns som "lösull" ja.. Dock är det nog inte så många som har någon större erfarenhet av det.. Är inte så vanligt att man använder just det.. i Bjälklaget skulle det nog kunna fungera ok..
Största naktdelen med Cellplast är ju att det brinner & rökgasen är dödlig.. Visst när det väll brinner så brinner det.. Men brinner huset upp på 1 minut så räddar man sig själv om man har tur.. Brinner det upp på 20 minuter så hinner man till o med rädda guldfiskarna.

jag själv hade troligen gått på någon form av Cellulosa isolering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.